    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 4 Jul 2016 13:30:05 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Zapomniany PIT, żal czynny i nadpłata...
    From: t...@g...com

    Dzięki za odpowiedzi. Czyli, jeżeli dobrze zrozumiałem:

    1) Składam korektę PIT36 zgodnie ze stanem faktycznym za 2015
    2) Moja nadpłacona zaliczka leży sobie gdzieś na koncie w US
    3) Do kwietnia 2017 składam PIT36 z uwzględnioną nadpłaconą zaliczką w kwietniu 2016
    4) Całość rozliczona zostaje do lipca 2017 i przy ew. zwrocie otrzymam nadpłaconą
    zaliczkę z powrotem

    Czyli, moja kasa sobie po prostu przezimuje cały rok, tak?

    t2k

    On Monday, July 4, 2016 at 9:54:19 PM UTC+2, witek wrote:
> [...]
    PIT36
    wpłaciłem zaległą zaliczkę + odsetki.
    odjęcie z pola 209 kwoty którą wpłaciłem w ramach 'żalu czynnego'. OK, zgoda, powinno
    się tam wpisywać kwoty wpłacone w trakcie roku 2015, więc to rozumiem. Ale...

    podatku. Czyli, de facto, ta brakująca zaliczka za styczeń 2015 zostaje mi pobrana z
    mojego zwrotu podatku. Sęk w tym, że spowoduje to moją podwójną stratę - bo ja już tę
    zaliczkę zapłaciłem w końcu kwietnia.

    zwrot nadpłaty podatku, czy może otrzymam ten zwrot jakoś automatycznie?