  • 1. Data: 2005-12-20 15:33:27
    Temat: Zasady numeracji faktur
    Od: "AD" <t...@t...pl>

    Faktury sa wystawiane na 2 komputerach (brak sieci). Czy, aby wyeliminowac
    mozliwosc zduplikowania numeru faktury, moge stosowac dla kazdego z nich
    oddzielna numeracje?

    np. nr_faktury/PC1/2006 i nr_faktury/PC2/2006
    bedzie wiec faktury
    001/PC1/2006 i 001/PC2/2006
    002/PC1/2006 i 002/PC2/2006
    etc.

  • 2. Data: 2005-12-20 15:43:36
    Temat: Re: Zasady numeracji faktur
    Od: "AD" <t...@t...pl>

    I jeszcze jedno. Czy jesli mozna tak numerowac to czy musze to gdzies
    zglosci (US?), bo dotychczas stosowalem jednolita numeracje ?

  • 3. Data: 2005-12-20 16:15:54
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "AD" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    >I jeszcze jedno. Czy jesli mozna tak numerowac

    Mozna.

    > to czy musze to gdzies zglosci (US?), bo dotychczas stosowalem
    > jednolita numeracje ?

    Nie musisz.

    marekz

  • 4. Data: 2005-12-22 17:38:48
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > oddzielna numeracje?
    >
    > np. nr_faktury/PC1/2006 i nr_faktury/PC2/2006

    Oczywiście, że nie możesz !
    Faktura musi mieć nr kolejny. Po nim może być co tylko sobie zamarzysz.

    pozdr. Robert

  • 5. Data: 2005-12-22 18:28:33
    Od: "Witek" <a...@m...pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "AD" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście, że nie możesz !
    > Faktura musi mieć nr kolejny. Po nim może być co tylko sobie zamarzysz.
    >
    > pozdr. Robert

    A czy może być np 1/01/2205 , 2/01/200, 1/02/2005
    pierwsza cyfra oznacza numer faktury w danym miesiącu, druga cyfra miesiąc.
    Każdy miesiąc roazpoczyna się numerem 1.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-12-22 22:20:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Dec 2005, Robert wrote:

    > Użytkownik "AD" <t...@t...pl> napisał

    > Oczywiście, że nie możesz !

    *CO TAKIEGO* ??

    > Faktura musi mieć nr kolejny.

    Oczywiście.
    A zakaz numerowania faktur w wielu "wątkach" to skąd pochodzi ?....
    Myślałem że pytanie "czy mogę osobno numerować faktury dla
    różnych celów" jest FAQ do tego stopnia iż opozycji się nie
    spodziewałem :)
    Coś mi powiedz:
    1. jak wyobrażasz sobie numerację faktur przez firmę która ma
    sklepy jednocześnie w Gdańsku i Zakopanem oraz Pcimiu Dolnym.
    Przypominam że wraz z nowelizacją ustawy z 1.V.2004 została
    zniesiona możliwość wystąpienia podatnika o uznanie "oddziału"
    (tak było w poprzedniej ustawie) za osobnego podatnika
    2. Czy kiedyś obejrzałeś sobie fakturę z TP S.A. ?
    Dość popularne są ;) więc jako materiał szkoleniowy mogą
    służyć ;) - a są *wzorcowym* zaprzeczeniem tego co piszesz.
    Są numerowane kolejno... dla każdego klienta kolejno...
    z osobna oczywiście.

    Acha, i awanturuję się bo zrobiłeś ze mnie przestępcę
    podatkowego co mi się nie podoba ;)

    > Po nim może być co tylko sobie zamarzysz.

    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, "faktury w 2 ciągach")

  • 7. Data: 2005-12-22 22:25:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Dec 2005, Witek wrote:

    > Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał

    > A czy może być np 1/01/2205 , 2/01/200, 1/02/2005

    ...ja tak z ciekawości: google się zepsuło ;) ?
    Sugeruję:
    http://tiny.pl/x4jd
    ...czyli:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=faktur&num=100&h
    l=pl&as_oq=numer+numery+numeracja+numeracji&as_ugrou
    p=*.podatki

    No i oczywiście jestem zainteresowany dalszym ciągiem
    dyskusji - z czego Robert wywiódł swój wniosek mianowicie :)

    IMHO numeracja w kilku ciągach musi być uzasadniona: CZYMŚ
    uzasadniona. Prowadzenie ewidencji na 2 komputerach jest
    IMHO doskonałym uzasadnieniem...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-12-23 10:29:50
    Od: "Wojtek W." <webbo__B-E_Z@S-P_AMU__poczta.onet.pl>

    Mój księgowy twierdzi, że nie. Musi być unikalny numer dla całej firmy
    a potem co sobie wymarzymy.

    Ta numeracja (od 1 z każdym kolejnym miesiącem) jest oczywiście
    b.wygodna, można wstawić "zapomnianą" fakturę na poprzedni miesiąc.

    --
    WWWojtas

    http://www.Vitalia.pl
    Najskuteczniejsze diety w Polsce

  • 9. Data: 2005-12-23 18:12:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Dec 2005, Wojtek W. wrote:

    > Mój księgowy twierdzi, że nie.

    ...doceniam. Mało, samemu mi się taka koncepcja nie widziała.

    Ale dyskusje na rzeczony temat były parę razy :) i zapodam
    ci taki argument: czy wobec tego firma (twoja) numeruje f-ry
    "od początku świata" (a dokładniej - od początku własnego
    istnienia) ?
    Bo jeśli przypadkiem nie (i każdego roku zmienia sobie numerację
    zaczynając od "1") to bardzo poproszę o podanie przepisu który
    nakazuje *roczny* okres numeracji faktur! Przepis na który
    się powołujesz wyraźnie stanowi "kolejna" a sam stwierdziłeś
    że to co jest po "łamane przez" (na przykład numer miesiąca,
    a więc *również* numer roku) się podobno 'nie liczy' !!

    Przypominam iż przepisy VAT są odrębne od PDoOF/PDoOP, więc fakt
    założenia nowej KPiR (czy coś podobnego) - na faktury *nie wpływa*.
    "Łapaj księgowego" ;> (ale już po świętach ;)) i poproś o PRZEPIS !

    W każdym razie - to taki standardowy kontrargument :)

    > Musi być unikalny numer dla całej firmy a potem co sobie wymarzymy.

    A z tym to się *zupełnie* nie zgadzam.
    Ani praktyka innych znanych mi firm (nie tylko "wzorcowego TP S.A." :))
    ale również całkiem sporo artykułów które przewijały się w prasie
    zajmowały jednolite stanowisko: nie musi być "do wszystkiego i dla
    całej firmy".
    Jak się zapatrujesz na przypadek "2 sklepy geograficznie odległe" ?
    Powiadasz że sieci handlowe typu Makro, Saturn, MediaMarkt i cały
    stosik podobnych muszą mieć centralne punkty "przydzielania numerów
    faktur per cała firma" ? Toż to wcale nie łatwiejsze niż rezerwacja
    biletów w PKP by było !

    > Ta numeracja (od 1 z każdym kolejnym miesiącem) jest oczywiście b.wygodna,
    > można wstawić "zapomnianą" fakturę na poprzedni miesiąc.

    ...umówmy się że tak nie wolno !! ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-12-24 05:39:02
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Przypominam iż przepisy VAT są odrębne od PDoOF/PDoOP, więc fakt
    > założenia nowej KPiR (czy coś podobnego) - na faktury *nie wpływa*.
    > "Łapaj księgowego" ;> (ale już po świętach ;)) i poproś o PRZEPIS !

    Moja znajoma biegła (czyli mówimy o UoR) twierdzi, że księgi mają być
    rzetelne. Księgi prowadzimy w okresach rocznych i dlatego od nowego roku
    wolno nową numerację, ale mając numerację miesięczną nie możemy
    stwierdzić, czy księgi są rzetelne bo nie wiemy ile faktur było
    wystawionych w poprzednich miesiącach

    pzdr

    Tomek

    Szukasz pracy? Szukamy pracownikow: dziennikarzy, webmasterow,
    specjalisty ds. badan, promotion managera, administratorow baz danych,
    programistow Windows i wielu innych! >>> http://link.interia.pl/f18e6