  • 1. Data: 2006-09-02 17:30:49
    Temat: Zasiłek rodzinny - wyliczenie
    Od: Atryda <"giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]"@o2.pl>

    Hi
    Zasiłek rodzinny przysluguje jesli kryterium dochodowe nie przekracza
    na członka rodziny 504 pln. dochod to to co zostaje po odjeciu kosztow
    uzyskania przychodu, kwoty składek i podatku. Jesli się mylę to prosze o
    poprawke. A teraz zasadnicze pytanie jesli byla pobierana zaliczka i był
    zwrot podatku w zwiazku z ulgami budowlanymi to ten zwrot podatku
    doliczamy do dochodu? czy powinniśmy liczyć to tak jakbym podatek
    zaplacił? sorry może to banalne pytanie ale nigdzie nie znalazlem tego w
    necie..

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-09-02 19:09:39
    Temat: Re: Zasiłek rodzinny - wyliczenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Sep 2006, Atryda wrote:

> [...]
    > zwiazku z ulgami budowlanymi to ten zwrot podatku doliczamy do dochodu?

    *JEŚLI* tezy wyrażone w wątku:
    "czy delegacja jest dochodem"
    są prawdziwe, to zwrot podatku nie jest przychodem (na pewno) więc
    nie byłby również przychodem wg tej tezy (że liczy się przychód
    "w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym") - ale to już tylko
    "jeśli" a nie "na pewno", bo nie wiem!

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-09-02 20:13:19
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Atryda napaskudził na ekranie:

> [...]
    > na członka rodziny 504 pln. dochod to to co zostaje po odjeciu kosztow
    > uzyskania przychodu, kwoty składek i podatku.

    Na pewno odejmuje się też podatek? Imo nie, tylko koszty i składki.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2006-09-02 22:18:28
    Od: Atryda <"giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]"@o2.pl>

    Nikiel ;) napisał(a):

    > Na pewno odejmuje się też podatek? Imo nie, tylko koszty i składki.

    "netto, czyli bez podatku oraz składek ubezpieczeniowych"
    "Muszą to być dochody netto, na rękę (innymi słowy - po odliczeniu
    podatku i różnych składek"

    te dwa cytaty sa z jakis stron traktujących o zasiłkach rodzinnych wiec
    chyba jednak sie odlicza wszystko z podatkiem wlacznie a jesli caly rok
    placilem podatek a potem dostalem zwrot to jesli on jest dochodem to
    pewnie powinienem zaplacic od niego podatek :).. a jesli to nie dochod
    to ..co wtedy? powinno sie go odliczyc przed obliczeniem dochodu czy nie?

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-09-02 22:23:24
    Od: "ifonqa" <i...@p...fm>

    504 netto na członka to... owszem dochód - koszty uzyskania przychodu -
    składki - należny podatek. Zwrot podatku za ulgi budowlane nie wlicza się do
    dochodu...

    a ja też mam pytanie...
    dlaczego obliczając dochód na członka rodziny oprócz wykazanego w
    rozliczeniu podatkowym doliczają dochody nieopodatkowane? typu stypendium?
    Otrzymałam stypendium na uczelni, które przeznaczam na czesne, a przez to
    moja mama nie otrzyma zasiłku na niepełnoletniego brata, który ma
    przeznaczenie na jego szkolne wydatki

  • 6. Data: 2006-09-02 22:28:41
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    dochód przy staraniach o świadczenia rodzinne = brutto - składki
    E+R+Ch - koszty uzyskania przychodu - składka zdrowotna zapłacona (w
    2005 r. 8,5%) - podatek.
    Zwrot podatku z US (np. ulga budowlana) "wpływa na zwiększenie
    dochodu", co jest całkiem logiczne i nie powinno dziwić.

    wa

  • 7. Data: 2006-09-02 23:41:20
    Od: Atryda <"giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]"@o2.pl>

    wektor napisał(a):

    > Zwrot podatku z US (np. ulga budowlana) "wpływa na zwiększenie
    > dochodu", co jest całkiem logiczne i nie powinno dziwić.

    oczywiscie ze zwrot podatku wplywa na zwiekszenie dochodu i to nie dziwi
    tylko czym w takim razie jest ta kwota zwroconego podatku, dochodem?
    jesli to dochod to powinien zostac opodatkowany.. wiec dochodem
    nieopodatkowanym? a czy mozna jesli ma sie jakies ulgi podatkowe
    korzystac z nich wedle uznania? tzn ze chcialbym zaplacic jakis podatek
    mimo ze mam zwrot calości a reszte przeznaczyc na odpis w przyszłym roku
    ? jest jakis przepis na to ?

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-09-03 20:11:54
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    to urząd skarbowy wystawia zaświadczenie o dochodzie w poprzednim roku
    i takie zaświadczenie jest podstawą do przyznania świadczeń
    rodzinnych.
    Zwrócony podatek chyba pozostaje podatkiem, a nie dochodem i to
    jeszcze podlegającym opodatkowaniu??
    Dla dociekliwych szczegółowe informacje w urzędach skarbowych.

    wa