  • 1. Data: 2006-09-02 10:16:26
    Temat: Sprzedaż bezrachunkowa - ewidencje
    Od: "Tomasz" <t...@w...iKreskiTez.city.net.pl>

    Witam,

    Prowadze sprzedaz bezrachunkowa dla osob fiz, ktora objeta jest w calosci
    stawka 22%. Mam kilka pytan odnosnie prawidlowego jej ewidencjonowania:

    1. Prowadzac sprzedaz bezrachunkowa musze prowadzic jej ewidencje. Czy
    ewidencja ma zawierac informacje o kazdej transakcji (ponad 100 dziennie),
    czy tez moze to byc jedna kwota zbiorcza na koniec dnia?

    2. Na koniec dnia wystawiam dowod wewnetrzny, w ktorym ujmuje sprzedaz
    netto, brutto i kwote VAT. Nastepnie wpisuje kwote netto z DW do KPiR, oraz
    bezposrednio do ewidencji VAT (netto+kwota VAT). Czy jest to poprawne?
    Czytalem, ze sprzedaz bezrachunkowa musi byc rozliczana dla potrzeb VAT wg
    struktury zakupow na koniec miesiaca. Lecz ja sprzedaje tylko i wylacznie ze
    stawka 22% i takie rozwiazanie, o ktorym pisze wyzej jest dla mnie
    najwygodniejsze.

    3. Czy gdybym w przyszlosci przekroczyl limit do kasy fiskalnej, natomiast
    prowadzil bym wtedy rowniez sprzedaz, ktora wylaczona jest rozporzadzeniem
    MF z potrzeby ewidencjonowania jej na kasie to czy wowczas (majac juz kase)
    taka sprzedaz musialbym ewidencjonowac na kasie?

    Z gory dziekuje za wszelkie sugestie i odpowiedzi

    Tomasz