  • 1. Data: 2007-08-07 12:52:34
    Temat: Zatrudnianie kolejnych pracowników ...
    Od: "Marsjusz" <m...@o...pl>

    Witajcie,

    Początki były proste, 2 - 4 pracowników, szkolenia BHP, badania itd,
    Minęło 1,5 roku i jest juz ich 17-tu, badania na bierząco, szkolenia BHP
    itd.

    ale

    oświecił mnie ostatnio BHPowiec, ze mam braki w dokumentacji, bo powinienem
    mieć zrobione
    Badanie Ryzyka Zawodowego, dla każdego stanowiska pracy

    i takie badanie zrobi mi za 1tyś zł,
    dodatkowo powiedzial ze powinienem mieć stałego BHPowca, np na umowe
    zlecenie co miesiąc odnawiane
    (jednym słowem, co miesiąc kaska dla niego ze widnieje w papierach)

    Wiem, ze nie powinienem przekraczac liczby 20, bo wtedy musze stworzyc
    fundusz pracowniczy, sam place za chorobowe i wiele innych obowiązków,

    ale czy to prawda co mowi BHP'owiec z tą oceną ryzyka zawodowego i
    zatrudnieniem etatowego BHPowca ??

    Moj profil to dzialalność biurowa, 13 stanowisk przy komputerach.

    Dzieki i pozdr.
    Mariusz Czajka

  • 2. Data: 2007-08-08 17:58:55
    Temat: Re: Zatrudnianie kolejnych pracowników ...
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Marsjusz nabazgrolił na ekranie:
> [...]
    >
    > Wiem, ze nie powinienem przekraczac liczby 20, bo wtedy musze stworzyc
    > fundusz pracowniczy, sam place za chorobowe i wiele innych obowiązków,

    Fundusz pracowniczy? Pewnie chodzi ci o zakładowy fundusz świadczeń
    socjalnych, którego nie musisz tak do końca tworzyć. Poszukaj dokładnych
    przepisów na tworzenie takiego funduszu i w jakich przypadkach można z
    niego zrezygnować.
    Za chorobowe przez pierwsze 33 dni w roku kalendarzowym i tak ty płacisz,
    niezależnie od liczby zatrudnianych pracowników. Tutaj jest jedynie ta
    różnica, że trzeba będzie samemu naliczać zasiłki chorobowe i wypłacać je w
    imieniu zus. No i kontrola z zus, zawsze będzie sprawdzać poprawność takich
    naliczeń.

    > ale czy to prawda co mowi BHP'owiec z tą oceną ryzyka zawodowego i
    > zatrudnieniem etatowego BHPowca ??

    Odnośnie oceny ryzyka zawodowego, tak to jest prawda. Zresztą to już przy 1
    pracowniku powinno być. A jeżeli chodzi o etatowego bhpowca.... to nie do
    końca. Wystarczy, że wyznaczysz pracownika, który będzie się tymi rzeczami
    zajmował. Jeden myk, że jakieś 2-3 lata temu zmieniły się przepisy, i bhp
    może się zajmować jedynie osoba, które ma odpowiednie wykształcenie tj.
    albo skończone technikum bhp, albo studia, albo studia podyplomowe. Przez
    kilka lat obowiazuje jedynie okres przejściowy, gdzie osoba, która była na
    takim stanowisku/ miała takie obowiązki, może nadal się zajmować nimi i ma
    czas na dokształcenie się. Coś mi świta, że to koło 2008 /?2009/ roku się
    kończy.

    Poczytaj trochę:
    http://www.e-kadry.com.pl/index.php?option=com_conte
    nt&task=view&id=319&Itemid=87
    http://www.bhp.org.pl/modules.php?name=News&file=art
    icle&sid=949
    http://kadry.infor.pl/poradniki/331,1815,3,Jakie-obo
    wiazki-ma-pracodawca-w-zakresie-przestrzegania-bhp.h
    tml

    /wyszukiwarka: bhp pracodawca obowiązki/

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --