  • Data: 2007-05-03 01:34:40
    Temat: Re: Zatrudnianie rodziny
    Od: "Ryszard G" <rysXgar@.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "sebastian" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:f12ce6$hrj$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witajcie
    > Czy nadal w tym naszym "idealnym"kraju jest tak,ze zatrudniajac np.zone
    > nie mozna sobie jej wynagrodzenia w koszty wrzucic
    > seba

    Witaj.
    Właściwie w jakim celu chciałbyś to zrobi? Bo chyba nie spodziewasz się
    jakichś korzyści podatkowych ?
    Twój zysk jest tylko opodatkowany a wynagrodzenie żony jako pracownika
    dodatkowo oskładkowane w ZUS.
    Zatrudnisz żonę z wynagrodzeniem 2000 zł i od tego zapłacisz:
    do ZUS - 1110,08
    do US - 206,00
    razem wydasz - 1225,08

    w koszty dasz:
    wynagrodzenie brutto - 2000
    ZUS/FP/FGŚP - 618,30
    razem - 2618,30

    czyli zaoszczędzisz na swoim podatku 19% tj. 497,48
    w efekcie 'jesteś w plecy' 727,60 zł

    O obowiązkach pracodawcy wobec pracownika nie wspomnę (koszt obsługi
    biurowej, koszt badań lekarskich, szkoleń bhp, odzieży ochronnej i innych
    takich).

    Może nie zatrudniaj żony a połowę końcowej, wyliczonej przeze mnie kwoty, co
    miesiąc przesyłaj na moje konto? :)

    Pozdrawiam
    Ryszard G.