    From: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zatrudnienie pracownika - koszty - ulgi(???)
    Date: Wed, 6 Aug 2003 13:07:16 +0200

    Użytkownik "Maly" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    news:bgnlvd$4en$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam!
    > Posiadam: DG i umowa o prace, KPIR, VAT.
    >
    > Pewnie to juz bylo ... ale moze ktos jednak cos skrobnie:)
    > 1) Jakie sa przyblizone koszty jakie poniose, jesli bede chcial zatrudnic
    na
    > umoweo prace osobe do mojej DG (pewnie ZUS to najwiekszy wydatek)?
    Te przybliżone koszty ZUS to zależą od kwoty wynagrodzenia jaką dasz
    pracownikowi.Dodatkowe składki które muszisz ponieść jako firma to procent
    od wyn. emerytalna 9,76% , rentowa 6,5% FP 2,45 FGŚP 0,15 % i wypadkowa (
    wysokość zależy od firmy ale najmniejsza jest chyba 1,93)

    > 2) Czy są jakies ulgi zwiazane z zatrudnieniem bezrobotnego, studenta itp.
    > kiedys chyba nie trzeba bylo placic ZUSu za studentów. Z bezrobotynym
    chyba
    > tez cos bylo kiedys. Dalej cos takiego obowiazuje?
    Bezrobotnych nie bardzo wiem żeby byly jakiś ulgi może jakieś dofninasownie
    ale nie wiem.

    > 3) Czy mozna zatrudnic w DG np. brata? Ostatnio cos czytalem, ze zony
    swojej
    > nie mozna, to brata tez powinienem czyjegos zatrudnic:-)
    Można zatrudnić również żone ale może nie stanowić kup.więc nie bardzo sie
    opłaca Co do brata nie znam żadnych ograniczeń
    Pozdrawiam Wiola