  • 11. Data: 2006-01-18 18:41:25
    Temat: Re: Zawieszać czy nie? - pytanie o składkę zdrowotną
    Od: postmaster@[127.0.0.1] (ślepy)

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > [...] Odliczenia zdrowotnego można dokonać od dowolnych dochodów -
    > nawet jeśli płaci się z jednego tytułu, a odlicza od innego nawet
    > rozliczanego innym PIT-em (np. ryczałtowym).

    A czy to odliczenie można *podzielić* na dwa różne PITy..?

    Do czego zmierzam - zdrowotnego do odliczenia wyszło mi ok. 1500 zł ale
    faktycznie od ryczałtu mogę sobie odliczyć nie więcej niż ok. 200 zł,
    gdyż tyle wynosi zapłacony przeze mnie do US podatek. Zatem czy
    pozostałe 1300 zł mogę uwzględnić na PIT-37 (oprócz DG mam etat)?

    pzdrw
    ślepy

    --
    "Life sucks, but Death swallows!"

  • 12. Data: 2006-01-19 06:32:04
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Użytkownik "Mariusz" <M...@W...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dql8jd$i0i$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > I co mi zrobią jak nie udowodnię, jakaś kara, mandat, coś będę musiał
    > zwracać (przecież nic nie będę odliczał, bo nie będę miał dochodu, więc
    nie
    > będę miał z czego odliczyć). Przecież po roku albo i więcej mogę już nie
    > pamiętać gdzie jeździłem ?
    >
    > pzdr.
    > Mariusz

    Pamiętaj żeby wszystko robić z umiarem. Zakupy paliwa, wyjazdy do klientów
    też.
    Jeśli nie będziesz jeździł fizycznie to niech ich nie będzie za wielu.
    A poza tym nie myśl sobie że można zarobić nivc nie robiąc - w Twojej
    sytuacji na pewno nie.

  • 13. Data: 2006-01-19 07:40:56
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    ślepy wrote:

    > A czy to odliczenie można *podzielić* na dwa różne PITy..?

    Można podzielić dowolnie.

  • 14. Data: 2006-01-19 18:15:52
    Od: postmaster@[127.0.0.1] (ślepy)

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> writes:

    > Można podzielić dowolnie.

    O, to zdecydowanie dobra wiadomość ;)

    Dzięki!

    pzdrw
    ślepy

    --
    "Life sucks, but Death swallows!"

  • 15. Data: 2006-01-20 09:52:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Jan 2006, Mariusz wrote:

    > I co mi zrobią jak nie udowodnię, jakaś kara, mandat, coś będę musiał
    > zwracać (przecież nic nie będę odliczał, bo nie będę miał dochodu, więc nie
    > będę miał z czego odliczyć).

    Jak to nie, jeśli zaliczysz je w KUP to właśnie wygenerujesz *stratę*.
    Którą można rozliczać przez kolejne 5 lat (nie więcej niż 1/2 straty
    w danym roku).

    > Przecież po roku albo i więcej mogę już nie pamiętać gdzie jeździłem ?

    Jak to "nie pamiętać" ? - to się opisuje!
    Osobiście sporządzam sobie (drukuję) DW pt. "delegacja"...
    Z opisem w nagłówku kiedy, dokąd, do kogo i po co (w trzech słowach
    oczywiście, a nie w formie elaboratu).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2006-03-09 07:44:39
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    [ciach]

    > Jak to "nie pamiętać" ? - to się opisuje!
    > Osobiście sporządzam sobie (drukuję) DW pt. "delegacja"...
    > Z opisem w nagłówku kiedy, dokąd, do kogo i po co (w trzech słowach
    > oczywiście, a nie w formie elaboratu).

    Tak offtopicznie, gdzie go umieszczasz? W KPiR czy "gdzieś w jakimś
    skoroszycie"?

    p. m.