  • 1. Data: 2013-12-28 14:22:47
    Temat: Zawieszenie DG a faktury kosztowe
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

    Jest taka sytuacja: działalność zawieszona 24 dnia miesiąca a nadal spływają
    i będą spływać faktury kosztowe na wcześniej zakupione usługi i towary......
    faktury są wystawione przez dostawców w/w z datą już po zawieszeniu
    działalności odbiorcy....... co w takiej sytuacji? Można normalnie te
    faktury zaksięgować w koszty?

  • 2. Data: 2013-12-28 17:01:10
    Temat: Re: Zawieszenie DG a faktury kosztowe
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jarek S. wrote:
> [...]
    > usługi i towary...... faktury są wystawione przez dostawców w/w z
    > datą już po zawieszeniu działalności odbiorcy

    To chyba jakieś nieprzemyślane zawieszenie.
    Od razu bym się przypieprzył, że fikcyjne. :-)

    ....... co w takiej
    > sytuacji? Można normalnie te faktury zaksięgować w koszty?

    Co możesz w trakcie zawieszenia znajdziesz w
    ustawie o swobodzie dzialności gosp - art 14a pkt 4

    A co możesz ująć gdziekolwiek, to juz zależy od tego
    na ile przepisy nie zabraniają. Np nie odliczysz VAT, jeśli terminy za
    krótkie,
    ale kosztowo ja bym w rocznym ujał (tzn towary do pokazania w remanencie)
    a koszty na koniec roku.
    Rozumiem, że to tylko incydentalnie w związku z tą zmianą.

  • 3. Data: 2013-12-28 17:23:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Dec 2013, Jarek S. wrote:

> [...]
    > i będą spływać faktury kosztowe na wcześniej zakupione usługi i towary......
    > faktury są wystawione przez dostawców w/w z datą już po zawieszeniu

    Moment.
    *ZA TOWARY* już *PO ZAWIESZENIU*.
    Oświecisz przykładem, który da się uzasadnić "utrzymaniem DG"?

    > działalności odbiorcy....... co w takiej sytuacji? Można normalnie te
    > faktury zaksięgować w koszty?

    A dlaczego by nie?
    IMO istotne jest dla którego okresu "zalicza się" koszt, ale nie kojarzę
    aby dla dochodowego gdzieś był istotny moment otrzymania dokumentu.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2013-12-28 18:37:44
    Od: <6...@4...183744.invalid> (Tom N)

    Gotfryd Smolik news w

    > Moment.
    > *ZA TOWARY* już *PO ZAWIESZENIU*.

    Pomijając ileś dni na wystawienie faktury?

    > Oświecisz przykładem, który da się uzasadnić "utrzymaniem DG"?

    Miesiąc temu sprzedałeś coś (kupiłeś to coś wcześniej od producenta), to coś
    się zepsuło, ale niestety był to jedyny egzemplarz więc producent wystawił
    Ci fakturę in minus...

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2013-12-28 20:07:09
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

> [...]
    > IMO istotne jest dla którego okresu "zalicza się" koszt, ale nie kojarzę
    > aby dla dochodowego gdzieś był istotny moment otrzymania dokumentu.

    ========

    Przykładowa sytuacja: klient zleca serię ogłoszeń prasowych, ja obciążam
    klienta fakturami wystawionymi w okresie działania firmy natomiast redakcja
    obciąża mnie w dniu druku każdej reklamy, kilka ostatnich reklam ukazuje się
    już po dacie zawieszenia mojej firmy....zlecone były miesiąc wcześniej przed
    datą zawieszenia....

  • 6. Data: 2013-12-28 20:15:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-12-28 20:07, Jarek S. pisze:
> [...]
    > już po dacie zawieszenia mojej firmy....zlecone były miesiąc wcześniej przed

    Dlaczego zatem chcesz zawiesić działalność, skoro wcześniej zawarte
    umowy z klientami wciąż wykonujesz? Przecież DG to nie jest "wystawianie
    faktur", a realne działanie. Tak jakbyś miał malować budynek przez rok,
    wystawiasz pierwszego dnia fakturę, a potem zawieszasz działalność, mimo
    że cały czas malujesz - bezsens.

    Skoro zawiesiłeś działalność, to żadnych umów nie wykonujesz, czyli
    przyszłe ogłoszenia już się nie pojawiają.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2013-12-28 20:54:11
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

> [...]
    >
    > Skoro zawiesiłeś działalność, to żadnych umów nie wykonujesz, czyli
    > przyszłe ogłoszenia już się nie pojawiają.

    Ale nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś: druk reklam, projekty reklam i
    faktury obciążające klienta zostały wystawione w okresie działania firmy !
    Ja po zawieszeniu już żadnych czynności nie wykonywałem...

  • 8. Data: 2013-12-28 21:07:38
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

    Użytkownik "Jarek S." <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > faktury obciążające klienta zostały wystawione w okresie działania firmy !
    > Ja po zawieszeniu już żadnych czynności nie wykonywałem...
    Przepraszam, miało być zlecenia druku reklam, projekty... itd

  • 9. Data: 2013-12-28 21:52:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-12-28 21:07, Jarek S. pisze:
    > Użytkownik "Jarek S." <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Przepraszam, miało być zlecenia druku reklam, projekty... itd

    To akurat najmniej ważne. Ty, albo Twoi podwykonawcy wykonują cały czas
    umowę i podstaw do zawieszenia nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2013-12-28 22:40:02
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

    > To akurat najmniej ważne. Ty, albo Twoi podwykonawcy wykonują cały czas
    > umowę i podstaw do zawieszenia nie ma.
    >
    > --
    > Liwiusz
    ===========

    Uważam że nie masz racji, choćby dlatego /pkt.2/::

    W okresie zawieszenia przedsiębiorca:

    a.. ma prawo wykonywać wszelkie czynności niezbędne do zachowania lub
    zabezpieczenia źródła przychodów,

    b.. ma prawo przyjmować należności lub obowiązek regulować zobowiązania,
    powstałe przed datą zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej (np.
    regulować opłaty za najem, gaz, energię elektryczną, prowadzenie rachunku
    bankowego, abonament telefoniczny, podatek od nieruchomości, opłaty za
    użytkowanie wieczyste itp.),

    c.. ma prawo zbywać własne środki trwałe i wyposażenie,

    d.. ma prawo albo obowiązek uczestniczyć w postępowaniach sądowych,
    podatkowych i administracyjnych związanych z działalnością gospodarczą
    wykonywaną przed zawieszeniem wykonywania działalności gospodarczej,

    e.. wykonuje wszelkie obowiązki nakazane przepisami prawa,

    f.. ma prawo osiągać przychody finansowe, także z działalności prowadzonej
    przed zawieszeniem wykonywania działalności gospodarczej,

    g.. może zostać poddany kontroli na zasadach przewidzianych dla czynnych
    przedsiębiorców

    Całość tutaj:
    http://www.gofin.pl/17,10,306,822,kto-i-jak-moze-zaw
    iesic-dzialalnosc-firmy.html