  • Data: 2003-05-06 19:01:15
    Temat: Re: Zawieszenie działalności
    Od: Piotr Liskiewicz <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Oberfeldkurat wrote:

    > Zaprzestanie prowadzenia działalności gospodarczej (czasowo, czy też na
    > stałe) oznaczać może tylko i wyłącznie faktyczne zaprzestanie prowadzenia
    > DG.
    Ma sie rozumiec - chodzi o to, ze zaprzestajemy (czyli nie dzialamy)
    czasowo, o czym informujemy US i (profilaktycznie, pismem za
    potwierdzeniem odbioru) organ rejestrujacy. Pytanie tylko: czy organ
    rejestrujacy w takiej sytuacji wykresli z ewidencji czy nie? Zgodnie
    z Ustawa PDG chyba powinien...

    > Jeśli nastąpi wyrejestrowanie w ZUS, a nie poinformowano o fakcie
    > zaprzestania prowadzenia DG organu ewidencyjnego - art.66 ust.2 PDG (do
    > 3000zł).
    Art. ten mowi o karze za nie zawiadomienie US o posiadaniu rachunku
    bankowego. Nie ma natomiast w PDG slowa o karze za nie poinformowanie
    organu ewidencyjnego o zaprzestaniu prowadzenia DG (albo ja nie potrafie
    tego znalezc).

    Pozdrawiam

    Piotrek