  • Data: 2003-05-06 21:39:46
    Temat: Re: Zawieszenie działalności
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Ma sie rozumiec - chodzi o to, ze zaprzestajemy (czyli nie dzialamy)
    | czasowo, o czym informujemy US i (profilaktycznie, pismem za
    | potwierdzeniem odbioru) organ rejestrujacy. Pytanie tylko: czy organ
    | rejestrujacy w takiej sytuacji wykresli z ewidencji czy nie? Zgodnie
    | z Ustawa PDG chyba powinien...

    Tak, art.88e ust.1 pkt 1) ustawy PDG.

    | Art. ten mowi o karze za nie zawiadomienie US o posiadaniu rachunku
    | bankowego. Nie ma natomiast w PDG slowa o karze za nie poinformowanie
    | organu ewidencyjnego o zaprzestaniu prowadzenia DG (albo ja nie potrafie
    | tego znalezc).

    Fakt, masz rację, za szybko chciałem wszystko przeczytać. :-)

    Ale w związku z tym ZUS (o ile się połapie w tym wszystkim) może zacząć
    wysyłać informacje do organów ewidencyjnych o złożeniu przez płatnika
    składek oświadczenia o zaprzestaniu prowadzenia działalności.
    I wtedy zacznie się kołomyja.
    Albo klient podtrzyma to oświadczenie i wtedy ponowne rozpoczęcie (uzyskanie
    wszystkich kwitów) będzie go kosztować, albo sprostuje ZWUA i ZWPA w ZUS i
    będzie płacił składki.

    Andrzej K.