  • 21. Data: 2005-01-07 19:52:53
    Temat: Re: Zawieszenie składek ZUS
    Od: fawlty <l...@t...sig>

    > A tego nikt nie robił, bo żal było 50/100zł na zmiany w ewidencji.

    + rejestracja jako podatnik VAT (ile to teraz?)

    --
    fawlty at o2 dot pl

  • 22. Data: 2005-01-07 21:41:38
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > A mogę standardowo poprosić o *jakieś namiary* ?
    > W linku który podałeś do sąsiedniego posta (zaraz tam idę :))
    > sąd wywodzi co innego....

    ????

    > Żadna z wymienionych z ciebie powyżej właściwości (brak przychodów, brak
    > kosztów... itd) "nie świadczy" jak to sąd ujął :) (uznając iż to
    > "normalne ryzyko" że nie ma zarobku i nie ma na co pieniędzy wydać ;)).

    Ale jednak uznał że poza miesiącem kiedy wykonał usługę NIE PROWADZONO
    dziaalności i składki się nie należą.

    > Tyle że tam jest mowa "przez zgłoszenie organowi prowadzšcemu ewidencję
    > działalnoœci gospodarczej".

    Tam to znaczy gdzie?
    Bo to była deczko inna ustawa o dg.

    > ...tym że ten pierwszy *na pewno* nie będzie prowadził we własnej osobie.

    Co nie oznacza że ten drugi ją prowadzi....

    > Przyjęto.
    > Możesz podać namiary na pozostałe wyroki z twojego archiwum ?

    Na razie tylko ten.
    Jakoś kiepsko google szukało, nie znalazłem innych ani na potwierdzenie ani
    na zaprzeczenie.

  • 23. Data: 2005-01-07 21:44:18
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > On Fri, 7 Jan 2005, fawlty wrote:
    > [...]
    >
    > Być może masz rację.
    > Ale w takim układzie to na delikwencie spoczywa obowiązek *udowodnienia*
    > że "nie prowadził i nie miał zamiaru"

    A skąd ten obowiązek?

    (wbrew temu do czego zmierza
    > Cavallino :) czyli zmuszenia do "dowodzenia" urzędników - bo wtedy
    > to ubepieczony jest górą, musieliby mu "położyć dowody pod nos").

    I w opisanym przypadku tak było - chyba nie sądzisz, że to podatnik podawała
    dowody (np. z PUP) przeciw sobie?

    > A biorąc pod uwagę argumenty sądu z linku który Calallino podał
    > ("brak przychodu i kosztów o niczym nie świadczy") sprawa wcale
    > nie wygląda tak prosto :[

    IMO samo to że sąd BADAŁ czy było prowadzenie już ogromnie dużo zmienia.
    Bo to oznacza że nie formalny stan jest ważny a faktyczny.
    Jeśli działalność rzeczywiście nie była prowadzona to nie powinno być
    problemów z udowodnieniem tego.

  • 24. Data: 2005-01-07 21:45:41
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Osądzany ubezpieczony *nie dopełnił formalności* - powinien był
    > zgłosić zawieszenie działalności *DO EWIDENCJI*.
    > Dobrze rozumiem ?
    > Szło się do Urzędu Miasta (Gminy), zgłaszało "zawieszenie DG".
    > *I PRAWIDŁOWO* !!
    >
    > Problem w tym iż swojego czasu ustawodawca *wykreślił* tę możliwość
    > z przepisów - przynajmniej jeśli dobrze rozumiem !
    > O czym to świadczy ? (owo "zniknięcie z przepisów") ?

    Że nie ma obowiązku powiadamiania EDG o czasowym zaprzestaniu prowadzenia a
    tylko o trwałym?

  • 25. Data: 2005-01-07 22:12:20
    Od: Ewa<e...@o...pl>

    Witam,
    podatnicy rozliczający się z podatku dochodowego w formie Karty
    Podatkowej mają możliwość zawieszenia DG (przynajmiej w US). Czy
    taki podatnik również nie ma możliwości wyrejestrowania się z
    ubezpieczeń na czas owego zawieszenia ? Wszak US uznaje, że w tym
    czasie nie prowadzi on działalności.
    pozdr.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 26. Data: 2005-01-08 10:25:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jan 2005, fawlty wrote:

    > + > A tego nikt nie robił, bo żal było 50/100zł na zmiany w ewidencji.
    > +
    > + + rejestracja jako podatnik VAT (ile to teraz?)

    ...152 zł AFAIR...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 27. Data: 2005-01-08 10:32:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jan 2005, Cavallino wrote:

> [...]
    >+ > A mogę standardowo poprosić o *jakieś namiary* ?
    >+ > W linku który podałeś do sąsiedniego posta (zaraz tam idę :))

    No mi tak wychodzi...

> [...]
    >+
    >+ Ale jednak uznał że poza miesiącem kiedy wykonał usługę NIE PROWADZONO

    Moment. Piszę o tym linku (sam podałeś):
    http://www.mforum.biz/viewthread.php?FID=6&TID=4648

    "Chęć okresowego zaprzestania prowadzenia działalnoœci gospodarczej wyraża
    się przez zgłoszenie organowi prowadzšcemu ewidencję działalnoœci
    gospodarczej"
    "Sšd Apelacyjny[...]zmienia zaskarżony wyrok i oddala odwołanie Lecha S."

    Wychodzi iż to Lech S. *nie* uzyskał uchylenia decyzji ZUS.

    >+ > Tyle że tam jest mowa "przez zgłoszenie organowi prowadzšcemu ewidencję
    >+ > działalnoœci gospodarczej".
    >+
    >+ Tam to znaczy gdzie?

    W wyroku.

    >+ Bo to była deczko inna ustawa o dg.

    Zgoda.
    Która przewidywała stan "bycia przedsiębiorcą nieprowadzącym".
    Nowa nie przewiduje...

> [...]
    >+
    >+ Co nie oznacza że ten drugi ją prowadzi....

    ...ale skutecznie podważa zarzut jaki postawiłeś posiłkując się ratio
    legis :) (czyli argumentem iż przepis byłby bez sensu bo nie byłoby
    jak go zastosować).

    >+ Jakoś kiepsko google szukało, nie znalazłem innych ani na potwierdzenie ani
    >+ na zaprzeczenie.

    Ok.
    Jak się potkniesz o taki to daj znać :) (w obie strony)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 28. Data: 2005-01-08 10:41:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ > Ale w takim układzie to na delikwencie spoczywa obowiązek *udowodnienia*
    >+ > że "nie prowadził i nie miał zamiaru"

    ZUS stawia zarzut: "ubezpieczony prowadził działalność".
    przedstawia dowód: "był wpisany do EDG".
    Argumenty którze przyjął sąd (cytuję): "Reasumujšc, uznać należy w œwietle
    wyżej wymienionej ustawy, że ustalenie, iż osoba wpisana do ewidencji
    działalnoœci gospodarczej nie osišga dochodów z tytułu tej działalnoœci
    nie jest jednoznaczne z ustaleniem, ze tej działalnoœci nie prowadzi."

> [...]
    >+
    >+ IMO samo to że sąd BADAŁ czy było prowadzenie już ogromnie dużo zmienia.

    To prawda.
    Podobnie jak przyjmowanie przez ZUS "oświadczeń o zawieszeniu" pogarsza
    sytuację procesową ZUSu (a polepsza ubezpieczonego :)).

    >+ Bo to oznacza że nie formalny stan jest ważny a faktyczny.
    >+ Jeśli działalność rzeczywiście nie była prowadzona to nie powinno być
    >+ problemów z udowodnieniem tego.

    Patrzę z takiego punktu widzenia (cytat jak wyżej) oraz:
    "np. brak zamówień czy też martwy sezon to, zdaniem Sšdu Apelacyjnego, tak
    długo, jak długo osoba prowadzšca działalnoœć gospodarczš wyraża gotowoœć
    jej prowadzenia i jednoczeœnie na zewnštrz nie daje wyrazu chęci
    zaprzestania tej działalnoœci, tak długo powinna być uważana za osobę
    prowadzšcš działalnoœć gospodarczš"

    Prawda że przyjęcie przez ZUS "oświadczenia o zawieszeniu" jest "wyrazem
    chęci", tylko z "zaprzestaniem" jest kłopot :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 29. Data: 2005-01-08 10:56:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+
    >+ Że nie ma obowiązku powiadamiania EDG o czasowym zaprzestaniu prowadzenia

    ...a nie o tym iż takie pojęcie przestanie istnieć ?
    Powiadasz że jak ustawodawca wykreśli z przepisów pojęcie "meldunku
    tymczasowego" to nadal będzie można uważać że ktoś jest "zameldowany
    tymczasowo" (mimo że takiego pojęcia nie będzie) ?
    Owszem, rozumiem różnicę między *formalnym* oraz faktycznym określeniem
    stanu "prowadzi działalność". Ale fakt nieistnienia stanu "działalność
    okresowo zaprzestana" prowadzi do wniosku iż ustawodawca wyróźnia
    tylko trzy stany:
    - nie prowadzi działalności i nie jest przedsiębiorcą
    - jest przedsiębiorcą i *jeszcze* nie prowadzi działalności
    - jest przedsiębiorcą i prowadzi działalność

    Stanu "czasowo zaprzestał" nie przewidziano, bo stan ten nazywa się
    "zaprzestał" :)
    I jest on takim samym złamaniem EDG jak stan kiedy to ktoś
    prowadzi działalność nie będąc wpisany do EDG... IMO !

    Przyjmując optymistyczną wykładnię :) czyli iż "faktyczne nieprowa-
    dzenie" należy uznać za "nieprowadzenie" zaś niezgłoszenie tegoż do
    EDG za złamanie przepisów związanych z EDG (a nie z SUS) - pozostaje
    na karku ubezpieczonego udowodnienie że stan faktyczny był INNY niż
    *on sam* podał do urzędowej ewidencji.
    Bo przecież ZUS nie powołuje się na "stan faktyczny" a na dowód
    w postaci wpisu do EDG :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 30. Data: 2005-01-08 11:00:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jan 2005, Ewa wrote:

    >+ Witam,
    >+ podatnicy rozliczający się z podatku dochodowego w formie Karty
    >+ Podatkowej mają możliwość zawieszenia DG (przynajmiej w US).

    Prawda.
    Ale ustawodawca robi takie "kfiatki"... w obie strony... :(
    Przykładem "w drugą stronę" jest zniesienie nakazu oznaczenia
    w EDG - przy jednoczesnym pozostawieniu kary w KW.
    Pamiętemy że czyn nie stanowiący złamania prawa nie jest
    przestępstwem ani wykroczeniem - a *nakazu* oznaczania
    już nie ma... :]

    Trudne pytanie :[ (to twoje).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd