    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zawieszenie składek ZUS
    Date: Sat, 8 Jan 2005 11:32:17 +0100

    On Fri, 7 Jan 2005, Cavallino wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    [...]
    >+ > >+ W każdym razie znalazłem wyroki sądowe podtrzymujące moją linię obrony.
    >+ >
    >+ > A mogę standardowo poprosić o *jakieś namiary* ?
    >+ > W linku który podałeś do sąsiedniego posta (zaraz tam idę :))
    >+ > sąd wywodzi co innego....
    >+
    >+ ????

    No mi tak wychodzi...

    >+ > >+ Istnieje też stan faktyczny, kiedy wpis jest a prowadzenia
    >+ > Żadna z wymienionych z ciebie powyżej właściwości (brak przychodów, brak
    >+ > kosztów... itd) "nie świadczy" jak to sąd ujął :) (uznając iż to
    >+ > "normalne ryzyko" że nie ma zarobku i nie ma na co pieniędzy wydać ;)).
    >+
    >+ Ale jednak uznał że poza miesiącem kiedy wykonał usługę NIE PROWADZONO
    >+ dziaalności i składki się nie należą.

    Moment. Piszę o tym linku (sam podałeś):
    http://www.mforum.biz/viewthread.php?FID=6&TID=4648

    "Chęć okresowego zaprzestania prowadzenia działalnoœci gospodarczej wyraża
    się przez zgłoszenie organowi prowadzšcemu ewidencję działalnoœci
    gospodarczej"
    "Sšd Apelacyjny[...]zmienia zaskarżony wyrok i oddala odwołanie Lecha S."

    Wychodzi iż to Lech S. *nie* uzyskał uchylenia decyzji ZUS.

    >+ > Tyle że tam jest mowa "przez zgłoszenie organowi prowadzšcemu ewidencję
    >+ > działalnoœci gospodarczej".
    >+
    >+ Tam to znaczy gdzie?

    W wyroku.

    >+ Bo to była deczko inna ustawa o dg.

    Zgoda.
    Która przewidywała stan "bycia przedsiębiorcą nieprowadzącym".
    Nowa nie przewiduje...

    >+ > >+ Czym się różni zaprzestanie prowadzenia przez gościa który nie żyje od
    >+ > >+ zaprzestania prowadzenia przez gościa który nie pojawia się przez kilka
    >+ lat
    >+ > >+ w swojej firmie?
    >+ >
    >+ > ...tym że ten pierwszy *na pewno* nie będzie prowadził we własnej osobie.
    >+
    >+ Co nie oznacza że ten drugi ją prowadzi....

    ...ale skutecznie podważa zarzut jaki postawiłeś posiłkując się ratio
    legis :) (czyli argumentem iż przepis byłby bez sensu bo nie byłoby
    jak go zastosować).

    >+ Jakoś kiepsko google szukało, nie znalazłem innych ani na potwierdzenie ani
    >+ na zaprzeczenie.

    Ok.
    Jak się potkniesz o taki to daj znać :) (w obie strony)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)