  • 11. Data: 2012-12-31 22:35:12
    Temat: Re: Zbiorcza usługa jako jedna pozycja na fakturze
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-31 22:10, Jacek pisze:

    > musiałem zawracać głowę księgowemu, który jest w szpitalu.

    I tak być powinno (zawracanie głowy księgowemu, nie to, że jest w
    szpitalu ;) )

    Przynajmniej będziesz miał teraz do kogo kierować pretensje, jeśli
    odpowiedź okaże się błędna ;)

    A co do tej grupy, to dostałeś dwie odpowiedzi. Decyzję musisz podjąć
    sam, jeśli na podstawie tychże odpowiedzi nie umiesz jej podjąć, to nic
    na to nie poradzimy ;)

    Udanego sylwestra! ;)

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2013-01-01 14:13:51
    Od: Jacek <n...@s...spam>

    W dniu 2012-12-31 22:32, Liwiusz pisze:

    > Nie bardzo zrozumiałeś o co chodzi.

    Odniosłem się tylko do komercyjnej części odpowiedzi - a to tak
    zabrzmiało. Na forach poświęconym zabezpieczeniom również co trzecie
    pytanie jest kwitowane odpowiedzią "wezwij fachowca" a niejednokrotnie
    odpowiedź wymaga małego doprecyzowania ze strony pytającego i kilku zdań
    odpowiedzi. Tam pomagam ludziom, gdzie oczywiście jest szansa pomocy
    jeżeli pytający jakieś podstawy zna. Tutaj przecież nie oczekiwałem, ze
    ktoś mi za darmo poprowadzi księgowość, tylko chciałem jakiejś
    konkretnej wskazówki - której z braku czasu i choroby księgowego
    postanowiłem poszukać tutaj.

    > Fora techniczne, powiadasz?
    > Aby zachować analogię, to należałoby porównać Twoje pytanie o podatki do
    > pytania o jakiś szczegół techniczny, który chcesz wykorzystać w
    > komercyjnej konstrukcji urządzenia, od którego zależy ludzkie życie...

    Chyba trochę przesadzasz - mojej sprawie ze sposobem wystawienia faktury
    było daleko do takiej powagi. Zabezpieczenia mienia SSWIN, konfiguracje
    routerów brzegowych w bankach to też dość poważna sprawa, ale gdzie mogę
    to pomagam. Tak już mnie wychowano.

    > zżymać się, że ktoś Ci nie chce dać krótkiej i jednoznacznej odpowiedzi
    > na usenecie (dodatkowo w sytuacji, kiedy takiej jednoznacznej odpowiedzi
    > nie ma).

    Księgowy zadał kilka pytań i odpowiedź nie była dla niego wielkim
    problemem, choć rzeczywiście nie było to tak oczywiste i co gorsza znów
    przewinął się temat interpretacji danego US.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 13. Data: 2013-01-01 14:20:59
    Od: Jacek <n...@s...spam>

    W dniu 2012-12-31 22:35, Liwiusz pisze:

    > I tak być powinno (zawracanie głowy księgowemu, nie to, że jest w
    > szpitalu ;) )
    > Przynajmniej będziesz miał teraz do kogo kierować pretensje, jeśli
    > odpowiedź okaże się błędna ;)

    Chciałem mu oszczędzić tego, nie dość, że Święta to jeszcze Nowy Rok mu
    wypadł na łożu szpitalnym i co gorsza jeszcze trochę poleży. Co do
    pretensji to i tak ja jako podatnik odpowiadam za swoje decyzje.

    > A co do tej grupy, to dostałeś dwie odpowiedzi. Decyzję musisz podjąć
    > sam, jeśli na podstawie tychże odpowiedzi nie umiesz jej podjąć, to nic
    > na to nie poradzimy ;)

    Ja konkretnej odpowiedzi a nawet wskazówki nie znalazłem, jedynie
    odsyłanie do archiwum, na co niestety nie miałem tego dnia czasu (co
    roku to samo i mnóstwo spraw zostawia się na ostatnią chwilę - taki typ
    niereformowalny, albo słabo zorganizowany).

    > Udanego sylwestra! ;)

    Dziękuję, choć już po - głowa nie boli więc ciężko podsumować czy udany
    czy nie :) Najlepszego w Nowym Roku.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 14. Data: 2013-01-01 18:59:34
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-01-01 14:13, Jacek pisze:
    > Księgowy zadał kilka pytań i odpowiedź nie była dla niego wielkim
    > problemem, choć rzeczywiście nie było to tak oczywiste i co gorsza znów
    > przewinął się temat interpretacji danego US.
    Zmień księgowego :->

    Maciek

  • 15. Data: 2013-01-01 19:01:38
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-01-01 14:20, Jacek pisze:
> [...]
    > roku to samo i mnóstwo spraw zostawia się na ostatnią chwilę - taki typ
    > niereformowalny, albo słabo zorganizowany).
    Widocznie nie przeczytałeś _ze_zrozumieniem_ żadnej z otrzymanych
    odpowiedzi - zmarnowałem tylko czas na pisanie :-(

    Maciek

  • 16. Data: 2013-01-01 21:15:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jacek wrote:

    > Mniej czasu i liter zabrałaby Ci odpowiedź

    A to dopiero żart :-)
    Zacznij od wyspecyfikowania, które z tych usług mają obniżone stawki,
    które związane są z budownictwem ogólnie, a które z mieszkaniowym
    i czy to usługi konserwacyjne czy związane z infrastrukturą, o której
    mowa w art ileś tam ustawy za wyjątkiem kościołów i rezydencji prezydenta,
    a które elementy elektroniki zawierają luty srebrne i ich sprzedaż
    wymaga specjalnego klasyfikowania i rejestracji obrotu z kartą przekazania
    odpadu
    włącznie, a które tylko rejestrowania obrotu za pomocą kasy fiskalnej.
    Łeb mi pęka, więc na tym poprzestanę.

  • 17. Data: 2013-01-02 09:43:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Dec 2012, Jacek wrote:

    > Mniej czasu i liter zabrałaby Ci odpowiedź

    Przecież moje stanowisko dostałeś WCZEŚNIEJ, mogę Ci zacytować:
    "a przypadek komputera nie?"

    No to co jeszcze mam napisać, skoro uważasz inaczej?
    Widocznie miałeś do tego jakieś podstawy.

    pzdr, Gotfryd