  • 1. Data: 2004-06-27 19:40:30
    Temat: Zbyt niska wpłata na ub. zdrowotne do ZUS
    Od: "KiG" <f...@g...pl>

    Za kwiecień zapłaciłem 144.26 na ubezpieczenie zdrowotne - nie wiem zupełnie
    skąd wytrzasnąłem taką kwotę! Dopiero teraz przeglądając papiery połapałem
    się, że nastąpiła pomyłka. Jak reguluje się niedopłaty z ZUS? Wystarczy
    różnicę plus odsetki przelewem wpłacić czy jest na to osobna procedura?

    --
    KiG

  • 2. Data: 2004-06-28 06:39:28
    Temat: Re: Zbyt niska wpłata na ub. zdrowotne do ZUS
    Od: "aidata" <e...@w...pl>

    Dopłać różnicę wraz z wyliczonymi odsetkami.

  • 3. Data: 2004-06-28 11:02:25
    Od: "Aneczka" <a...@p...onet.pl>

    In news:cbn818$9c6$1@nemesis.news.tpi.pl,
    KiG <f...@g...pl> typed:
> [...]
    > papiery połapałem się, że nastąpiła pomyłka. Jak reguluje się
    > niedopłaty z ZUS? Wystarczy różnicę plus odsetki przelewem wpłacić

    Możesz też sprawdzić, czy już zaczęli naliczać odsetki - w październiku
    tamtego roku miałam taką sytuację, ze źle wypełniłam przelew (czeski błąd w
    numerze rachunku), wrócił więc z powrotem na moje konto. Zorientowałam sie
    dopiero w listopadzie. Okazało się, że odsetki nie były jeszcze naliczane i
    wystarczyło uregulować "czystą" sumę.

    --
    Pozdrówki
    Aneczka

  • 4. Data: 2004-06-28 11:10:55
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Aneczka napisał:

> [...]
    > dopiero w listopadzie. Okazało się, że odsetki nie były jeszcze naliczane i

    Od kiedy to organ nalicza odsetki a jak nie naliczy to nie trzeba ich
    płacić????
    To podatnik/płatnik ma *samodzielnie* naliczyc odsetki i zapłacić. Urząd
    tylko sprawdza czy odsetki zostały naliczone w prawidłowej wysokości i
    ewentualnie ściąga jeżeli zapłacono za mało.

    Druga sprawa, to że odsetek poniżej 2zł w ZUS (6,60 przy podatkach) nie
    płaci się. Oczywiście jak wyjdą większe niz te kwoty graniczne to płaci
    sie odsetki w całości.

    Albo Ci naopowiadali bajek albo wszystko porzekręcałaś.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-06-28 19:48:28
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    no i moze byc problem jeżeli opłacasz jako przedsiębiorca
    dobrowolne'chorobowe'. Mając zaległosc ( tak, tak te pare złotych to
    zaległość) - 'wypadasz' z ubezpieczenia chorobowego- czyli w przypadku
    choroby nie dostaniesz zasiłku. Jesli masz taka wlasnie sytuacje wypada sie
    'pokajac' przed ZUS i złożyc wniosek o przywrócenie terminu zapłaty skladek,
    jakos sensownie umotywować.... i liczyc ze ZUS sie moze do tego przychyli...
    a odsetki - tak jak napisała Maddy- masz obowiazek naliczyc sam.
    weronika

  • 6. Data: 2004-06-28 20:43:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "weronika" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    przychyli...
    > a odsetki - tak jak napisała Maddy- masz obowiazek naliczyc sam.

    A co ma zdrowotne do chorobowego?
    Akurat rozlicza się je przez inne konta,
    więc zaległość w zdrowotnym nie
    wpływa na społeczne (chorobowe)

  • 7. Data: 2004-06-29 07:13:36
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <c...@i...pl> napisal(a):
> [...]
    > przychyli...
    >
    > A co ma zdrowotne do chorobowego?
    > Akurat rozlicza się je przez inne konta,

    Wiesz, szereg osób się przekonało, że wpływa ;-)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 8. Data: 2004-06-29 07:17:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > Wiesz, szereg osób się przekonało, że wpływa ;-)

    Możesz rozwinąć?
    I przedstawic nam bliżej ten szereg osób.

    Bo ubezpieczenie zdrowotne to nie tylko inne konto ale i inna ustawa niz
    ubezpieczenia społeczne.
    To także inny beneficjent - NFZ nie ZUS.

    Nie ma podstawy prawnej do twierdzenia że zapłata zdrowotnego po
    terminie lub nawet brak zapłaty w ogóle oznacza ustanie ubezpieczenia
    chorobowego.
    Wprawdzi ZUS potrafi potrącać zaległe zdrowotne z zasiłków chorobowych
    (nie zawsze bo mają pokopany system rozliczeń, nie to co US ktory zanim
    odda dochodowy to sobie potrąci wszystkie mandaty, ne zaległe podatki i
    odsetki) ale na sam fakt prawa do zasiłku nie ma to wpływu.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2004-06-29 07:30:04
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <m...@e...com.pl> napisal(a):

> [...]
    > ubezpieczenia społeczne.
    > To także inny beneficjent - NFZ nie ZUS.

    Nie, fakt, masz pewnie rację. Pewnie moja świadomość (i tych znajomych,
    których dotknęła wątpliwa przyjemność płacenia przez X mcy na chorobowe
    i figa z makiem kiedy zachorowali ;) wynikała z faktu, że na ogół jeśli
    się spóźnia, to ze wszystkimi składkami na raz.

  • 10. Data: 2004-06-29 15:16:13
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

> [...]
    > i figa z makiem kiedy zachorowali ;) wynikała z faktu, że na ogół jeśli
    > się spóźnia, to ze wszystkimi składkami na raz.

    IMHO zus ma podstawę prawną, by "manipulować" wpłatami na poszczególne
    fundusze.
    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1998 r. w sprawie
    szczegółowych zasad i trybu postępowania w sprawach rozliczania składek,
    wypłaconych zasiłków z ubezpieczeń chorobowego i wypadkowego, zasiłków
    rodzinnych, pielęgnacyjnych i wychowawczych oraz kolejności zaliczania
    wpłat składek na poszczególne fundusze
    ( Dz.U. 1998 nr 165 poz. 1197 ze zmianami )

    Sądzę, że najprostszy sposób aby przekonać się czy nadal masz ubezpieczenie
    chorobowe, to wziąć kilka dni zwolnienia na ZLA i poprosić zus o wypłatę
    zasiłku :)

    pozdrawiam
    Ryszard