  • 11. Data: 2004-06-29 15:52:47
    Temat: Re: Zbyt niska wpłata na ub. zdrowotne do ZUS
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Ryszard G. napisał:

    > niz

    > IMHO zus ma podstawę prawną, by "manipulować" wpłatami na poszczególne
    > fundusze.
    > Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1998 r. w sprawie
    > szczegółowych zasad i trybu postępowania w sprawach rozliczania składek,
    > wypłaconych zasiłków z ubezpieczeń chorobowego i wypadkowego, zasiłków
    > rodzinnych, pielęgnacyjnych i wychowawczych oraz kolejności zaliczania
    > wpłat składek na poszczególne fundusze
    > ( Dz.U. 1998 nr 165 poz. 1197 ze zmianami )

    IMHO to ta swoboda dotyczy tylko manipulowania wpłatami na ubezpieczenie
    społeczne.
    Jak nie dopłacisz społecznego to ZUS uznaje że chorobowe jest na końcu
    zaliczania i to własnie chorobowego nie dopłaciłes w pierwszym rzędzie.
    Nie moża jednak przeksięgowac wpłaty na społeczne na poczet zdrowotnego
    i na odwrót.

    Fundusze w tym rozporządzeniu to : emerytalny, rentowy, chorobowy i
    wypadkowy ale juz nie NFZ bo to inna ustawa (nie ta na mocy której
    wydano rozporządzenie) i inna kieszeń. ZUS nie może zabrać pieniędzy
    innej instytucji, może tylko manipulowac tym co sie jemu samemu należy.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl