  • 1. Data: 2004-06-27 17:54:13
    Temat: Dzialalnosc gospodarcza a VAT
    Od: "Artur" <m...@j...k-ow.net>

    Zarejestrowalem dzialalnosc gospodarcza, zajmowac sie bede posrednictwem
    ubezpieczeniowym. Uslugi te nie sa objete podatkiem VAT. Potrzebuje porady
    jak taka dzialalnosc mam zglosic do US, nie bede VAT-owcem, wiec co
    powinienem wypelnic. Dziekuje za wszelka pomoc.

    --
    Artur
    mailto:m...@N...k-ow.net

  • 2. Data: 2004-06-28 09:13:41
    Temat: Re: Dzialalnosc gospodarcza a VAT
    Od: "Krzysiek" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Artur" <m...@j...k-ow.net> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak taka dzialalnosc mam zglosic do US, nie bede VAT-owcem, wiec co
    > powinienem wypelnic. Dziekuje za wszelka pomoc.

    wypelniasz NIP-1

  • 3. Data: 2004-06-28 12:21:21
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Użytkownik "Krzysiek" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Artur" <m...@j...k-ow.net> napisał w wiadomości
    >

    > wypelniasz NIP-1

    dobrze też złożyć osobne pisemko, w którym czarno na białym napiszesz,
    po pierwsze - jaką formę opodatkowania p.dochodowym wybierasz
    (zasady ogólne wg skali / liniowy 19% / ryczałt od przychodów
    ewidencjonowanych / karta podatkowa - zależnie od tego,
    którą formę możesz i chcesz wybrać)
    po drugie - też b.istotne - że _zrzekasz_się_ pozostałych form opodatkownia
    p. dochodowym

    USy robiły już takie numery, że jak człowiek wybrał jakąś formę
    opodatkowania przychodu/dochodu,
    a nie zrzekł się innych form (w tym uważanych przez prawo za "domyślne"), to
    kazały płacić
    jednocześnie podatek ryczałtowy i wg skali....

    pozdr
    KTP

  • 4. Data: 2004-07-02 20:30:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Jun 2004, ktp wrote:
    [...]
> [...]
    >+ kazały płacić
    >+ jednocześnie podatek ryczałtowy i wg skali....

    Hm... nie chce mi się sprawdzać jak było, ale IMHO w aktualnym stanie
    prawnym to co piszesz jest niemożebne. Nie ma możliwości "zrzeczenia
    się opodatkowania wg skali", warunkiem nieopodatkowania przychodu
    wg skali jest właśnie "pisemny wniosek lub oświadczenie o zastosowanie
    form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku
    dochodowym". Art.9a.1 ustawy oPDOF.
    Rzecz jasna o ile nie zmienili w czasie jak nie czuwałem ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd