  • 1. Data: 2006-03-17 12:41:16
    Temat: Zeznanie podatkowe - umowa zlecenie
    Od: "frytas" <f...@g...com>

    Dzien dobry,
    dzis bylem w US aby wydali mi zaswiadczenie o zarobkach z 2004 roku
    ktore potrzebuje do przedlozenia na uczelni. W 2004 roku mialem jedna
    umowe zlecenie na kwote 500zl. Z tego co wczesniej sie dowiedzialem, ze
    nie musze skladac PIT-a bo mieszcze sie w kwocie wolnej od podatku. Czy
    to jest prawda? Pani we wnioskach powiedziala mi ze musze zlozyc PITa
    za rok 2004 ale termin skladania wnioskow minal rok temu? Co teraz?
    Groza mi jakies konsekwecje za zaniedbanie tego? Czy nie mialem racji
    nieskladajac pite-a na taka sume? Z gory dziekuje za wszelka pomoc.

    Pozdrawia,
    Bartek.

  • 2. Data: 2006-03-17 12:56:05
    Temat: Re: Zeznanie podatkowe - umowa zlecenie
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "frytas" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]
    > Groza mi jakies konsekwecje za zaniedbanie tego? Czy nie mialem racji
    > nieskladajac pite-a na taka sume? Z gory dziekuje za wszelka pomoc.

    Nie składając PIT napewno straciłeś, bo została pobrany podatek i przy
    złożeniu odliczając kwotę wolną od podatku nastąpił by zwrot zapłaconego
    podatku.
    Ale myślę, że nic nie stało się i składając teraz z załączonym pisemkiem,
    dlaczego wcześniej nie został złożony, US zwróci teraz.
    Ja wypełniałam kiedyś PIT-y facetowi za 4 lata i US zwrócił mu nadpłatę.

  • 3. Data: 2006-03-17 23:08:07
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    frytas wrote:
> [...]
    > umowe zlecenie na kwote 500zl. Z tego co wczesniej sie dowiedzialem, ze
    > nie musze skladac PIT-a bo mieszcze sie w kwocie wolnej od podatku. Czy

    Nie.
    jeżeli zarobiłeś nawet 1 grosz miałeś obowiązek złożyć pit.
    Dawno dawno temu tak było, że jak nie było obowiązku zapłaty podatku to
    nie trzeba składać pit, teraz już nie.

> [...]
    > Groza mi jakies konsekwecje za zaniedbanie tego? Czy nie mialem racji
    > nieskladajac pite-a na taka sume? Z gory dziekuje za wszelka pomoc.

    Nie miałeś racji.
    Wypełniaj pit za 2004 rok, pisz pisemko (jakieś mądre) dlaczego nie
    złożyłeś pita, a potem siedź i czekaj co się stanie.
    Ponieważ akurat nie będziesz miał dopłaty, to raczej bardzo cie nie dziabną.

  • 4. Data: 2006-03-18 13:43:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Mar 2006, Majkaa wrote:

> [...]
    [...]
    > Ja wypełniałam kiedyś PIT-y facetowi za 4 lata i US zwrócił mu nadpłatę.

    Tak z ciekawości: kiedy to było ?
    Bo jak dawno temu to co innego :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd