    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zielonki idą na swoje ;)
    Date: Tue, 1 Feb 2005 23:09:13 +0100

    On Tue, 1 Feb 2005, Bon Ton wrote:
    >+ > Powiadasz że RAZEM będziecie prowadzić ?
    >+ > To może *jednak* będziesz "osobą współpracującą" ? W "papierach
    >+ > firmy" się taka osoba nie pojawia, ale ma "czysty" układ z ZUSem.
    >+ > Zdaje się że "kosztuje" tylko "straty w zdrowotnym"...
    >+ >
    >+ Podałeś koszt takiej opcji.

    ...o ile się nie mylę. Ale jakbym się mylił to pewnie już bym się
    naczytał, oj naczytał ;)

    >+ Jakie są zalety... znaczy, co ja/my będziemy z tego mieli?

    ...możliwość "legalnego" wykonywania wszystkich operacji w tym
    znaczeniu, iż nikt nie może powiedzieć że "wykonujesz niezgłoszoną
    działalność".

    >+ Nie rozumiem, co oznacza "osoba współpracująca"

    ...m.in. małżonek prowadzącego DG, sam biorący udział w owej DG
    ale nie będący wspólnikiem ma taki status.
    Nie jest sam przedsiębiorcą, nie jest pracownikiem. Taki "osobny
    stan prawny" :)

    >+ oraz KUP

    ...koszty uzyskania przychodu. Czyli należności *do zapłacenia*
    efektywnie obniżające podatek - bo odejmuje się je od wierzytelności
    które ktoś ma *nam* zapłacić :) przy liczeniu podatku.

    >+ ale
    >+ chętnie doczytam, bo wyraźnie nas to dotyczy - linka do przepisów/objaśnień
    >+ bardzo proszę a jeszcze lepiej - która to będzie ustawa?

    www.podatki.pl
    Poczytać m.in. ustawę o podatku dochodowym osób fizycznych oraz
    ew. rozporządzenia. Nie pamiętam czy tam jest ustawa o SUS - jak
    nie to www.zus.pl :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)