    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Złożyłem PIT'A 2 maja
    Date: Tue, 31 Jul 2007 08:06:54 +0200

    On Tue, 31 Jul 2007, Alex wrote:

    > No jakbym się spóźnił kilka miesiecy i nie zapłacił podatku to rozumiem,

    ...to akurat nic by się nie stało.
    Chyba, że te "kilka miesięcy" trwałoby po wezwaniu US do zapłacenia
    tegoż podatku :>

    > ale następny dzien roboczy?

    Konstrukcja jest właśnie taka: *deklaracje* zawierające informację, ile
    podatku się należy, trzeba składać w terminie, bo *ona* określa podstawę
    do rzetelnego określenia podatku.
    Niezłożenie deklaracji jest właśnie traktowane jak "okradanie państwa".
    To czy zapłacisz staje się sprawą wtórną - jak już fiskus wie, ile się
    należy, to znajdzie drogę do zabrania swojej działki ;)

    > Przecież każdy jest tylko człowiekiem......

    Załóż sobie firmę :), to się dowiesz że z powyższego nie wynika że każdy
    jest traktowany tak samo. Podatnik w szczególności :> (Ty jesteś nim
    raz na rok dla jednego podatku...)

    pzdr, Gotfryd