eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZmiana auta z ciężarowego na osobowe i skutki podatkowe › Re: Zmiana auta z ciężarowego na osobowe i skutki podatkowe
    From: "Fido__" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zmiana auta z ciężarowego na osobowe i skutki podatkowe
    Date: 18 Aug 2004 15:21:05 +0200

    > caly VAT? a nie 50%?

    IMHO cały, bo umowa jest zarejestrowana w US, a wykup (czytaj ostatnia rata)
    jest częścią tej umowy.

    Problem tkwi w czymś innym. Pozbywając się kratki pozbawiłem się (chyba, ale czy
    na pewno?) przywileju odliczania VAT. No ale pytanie brzmi: od kiedy tego
    przywileju się pozbawiłem?

    Wg mnie sytuacja jest dość zagmatwana. Powinienem był to przemyśleć przed
    decyzją o zmianie przeznaczenia auta. Wprawdzie pod względem podatkowym nic się
    dla mnie nie zmieniło (nie mogę odliczać VAT od paliwa, bo auto nie spełnia
    kryterium nowej "ciężarówki", mogę odliczać VAT od kosztów napraw - to
    niezależnie od typu auta), no ale idąc krok dalej, ktoś mógłby jednego dnia
    kupić sobie auto ciężarowe, odliczyć sobie cały VAT, po czym następnego dnia
    zmienić przeznaczenie i cieszyć się z posiadania osobówki.

    Ciekaw jestem jak to zinterpretują grupowi eksperci....

    Mogę też zrobić coś innego. Nie wpisywać do ewidencji faktury za demontaż
    kratki, doliczyć normalnie VAT przy sprzedaży i po zmianie przeznaczenia nie
    pozostanie żaden ślad dla US.

    Czy ktoś już przez to przechodził?

    pozdrawiam
    Fido__