eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZmiana auta z ciężarowego na osobowe i skutki podatkowe › Re: Zmiana auta z ciezarowego na osobowe i skutki podatkowe
    From: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zmiana auta z ciezarowego na osobowe i skutki podatkowe
    Date: Thu, 19 Aug 2004 10:54:45 +0200

    On 8/18/2004 3:21 PM, Fido__ wrote:

    > IMHO cały, bo umowa jest zarejestrowana w US, a wykup (czytaj ostatnia rata)
    > jest częścią tej umowy.
    >
    > Problem tkwi w czymś innym. Pozbywając się kratki pozbawiłem się (chyba, ale czy
    > na pewno?) przywileju odliczania VAT. No ale pytanie brzmi: od kiedy tego
    > przywileju się pozbawiłem?
    >
    > Wg mnie sytuacja jest dość zagmatwana. Powinienem był to przemyśleć przed
    > decyzją o zmianie przeznaczenia auta. Wprawdzie pod względem podatkowym nic się
    > dla mnie nie zmieniło (nie mogę odliczać VAT od paliwa, bo auto nie spełnia
> [...]

    Eksperetem nie jestem, ale mam kilka uwag do tego, co napisłeś.
    Faktura za demontaż kratki to podwójne nadużycie - po pierwsze, demontaż
    ten jest banalnie prosty, więc operacja nie jest warta więcej niż np. 20
    zł (mnie proponowano usunięcie klina blokującego miejsce dla trzeciej
    osoby za 50 zł - wystarczyło go pociągnąc i wysunął się sam - w tym
    serwisie, o ile cokolwiek i kiedykolwik zrobię, będę traktował jego
    pracowników jak oszustów i złodziei).
    Po drugie - z formalnego punktu widzenia demontaż kratki, o ile nie jest
    połączony z formalną procedurą zmiany homologacji (na pewno nie kosztuje
    to 50 zł) jest takim samym działaniem jak demontaż hamulców - serwis nie
    powinien wypuścić auta bez kratki do ruchu.

    Demontaż kratki, o ile nie jest połaczony z formalną zmiana homologacji
    nie bedzie widoczny dla US - będzie natomiast widoczny dla
    funkcjonariuszy, którzy: zamandatują, odbiorą dowód rejestracyjny i by
    go odzyskac będziesz musiał zamontowac kratkę i przeprowadzić badanie
    techniczne, potwierdzające stan techniczny i zgodnośc z dokumentem.

    Pytanie, co by było gdyby zmiana homologacji (zakładając, że chcesz to
    zrobić z pełnym rynsztunkiem, a nie, że pan Zdzisio z warsztatu klepnie
    pieczatkę) została przeprowadzona - czy US zażąda zworotu VAT (całości)
    - o ile znam nastawienie, to zapewne tak - nie ma znaczenia, co mówi
    prawo, bo US odwoła się do wycinkowej interpretacji - ponadto
    praworzadnośc nie polega w naszym regionie na przestrzeganiu prawa,
    tylko na tym, że możesz się odwołać.

    Pzdr: Catbert