    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zmiana konta na internetowe ?
    Date: Wed, 25 Aug 2004 13:49:15 +0200

    On Wed, 25 Aug 2004, Artur Ch. wrote:

    >+ Dnia 25 sie o godzinie 11:24, na pl.soc.prawo.podatki, jureq napisał(a):
    [...]
    >+ > Proponuje takie zapytanie do googli:
    [...]
    >+ No i?
    >+ Awaria 10 maja

    Sprzeciw. To NIE BYŁA awaria, tylko "normalne przeciążenie systemu" ;)
    System działał prawidłowo, po strawieniu kilku "system przeciążony"
    (czy jakoś tak) można było popracować (w stosownie ślimaczym tempie).

    >+ - a Ty straszysz pytającego że _każdego_ miesiąca są awarie.

    Zgoda. Przesadził i to sporo.

    >+ Ja tego nawet nie odczułem /tej awarii w maju/ - po prostu składam
    >+ dyspozycje dokonania przelewu

    No to dlaczego zabierasz głos twierdząc że takie zjawiska NIE WYSTĘPUJĄ ?
    ;)

    >+ Po to jest m.in. bank internetowy - nie muszę
    >+ składać polecenia przelewu w dniu w którym wymagana jest wpłata.

    Ależ 100% racji.
    Ale mi się w tym miesiącu też zdarzyło że kwity do PIT miałem
    poskładane dopiero 20. około godziny 12. I to że po to mam US
    otwarty między 1. a 19. każdego m-ca nie zmienia faktu że musiałem
    się sprężać chcąc mieć "papierek z ładnym stempelkiem" :) a nie
    dowód nadania z Poczty... ;)
    Trudno mi mieć pretensje do wszystkich co "mogli złożyć wcześniej"...

    >+ Co do samej awarii - przecież to normalne że takie rzeczy się zdarzały,
    >+ zdarzają i będą zdarzać.

    Prawda. Tyle że nie ma podstaw to uważania że dwukrotne "zapchanie"
    systemu przypadkiem :) zsynchronizowane zostało z takim cyklem że
    wszyscy "ostatniomomentowi na 23:59:59" mieli motywację coby razem
    zasiąść do komputera :) Ilość klientów przyrosła najwyraźniej szybciej
    niż zdolność systemu do obsługi szczytowego obciążenia.

    >+ Wujkowi samowi /jakiś czas temu/ też energetyka wyłączyła dostawy napięcia
    >+ dla całego stanu na kilkadziesiąt godzin - i co? :P

    Ależ nic. Pewien inny bank miał taki okres że łączność inetowa
    *codziennie* tak działała jak mbank 10.V br - "i nic".
    Tyle że rzetelne stwierdzenie faktu to stwierdzenie faktu :)
    IMO oczywiście :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)