  • 1. Data: 2003-01-25 18:51:32
    Temat: Zmiana siedziby powodujaca zmiane US
    Od: "Lunia" <j...@p...onet.pl>

    Witam.
    Czy ktos sie orientuje jak wyglada zalatwianie formalnosci zwiazanych ze
    zmiana siedzimy firmy, ktora powoduje zmiane urzedu skarbowego i ZUS?
    Moze ktos ma doswiadczenie w tej sprawie i przechodzil przez to wszystko.
    Chcialabym aby ktos napisal od czego nalezy zaczac i co zrobic.
    Najpierw musze sie przemeldowac i poczekac na nowy dowod osobisty, a co
    dalej? Czy zmienia mi NIP i Regon?
    Prosze o pomoc i serdecznie dziekuje.

  • 2. Data: 2003-01-26 13:13:34
    Temat: Re: Zmiana siedziby powodujaca zmiane US
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

> [...]
    > Chcialabym aby ktos napisal od czego nalezy zaczac i co zrobic.
    > Najpierw musze sie przemeldowac i poczekac na nowy dowod osobisty, a co

    Szczegolow Ci nie powiem, bo nie pamietam ale jak zmienialismy siedzibe
    naszej S.C. mimo, ze zmienil sie US nr NIP pozostal bez zmian, to samo
    REGON (trzeba tylko bylo zaktualizowac dane w u.statystycznym).
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl, 609 234 006

  • 3. Data: 2003-01-26 14:53:25
    Od: "Lora" <l...@i...pl>

    do US NIP3 aktualizujacy dane
    do zusu odpowiednio chyba dru Z cos tam - taki w którym znieniasz dane adre
    sowe.

  • 4. Data: 2003-01-26 22:51:58
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze j...@p...onet.pl:

> [...]
    > Chcialabym aby ktos napisal od czego nalezy zaczac i co zrobic.
    > Najpierw musze sie przemeldowac i poczekac na nowy dowod osobisty, a co

    Załatwiasz nowe zaświadczenie o wpisie do EDG, wykreślasz stare,
    aktualizujesz regon i z tymi dokumentami idziesz do nowego US.
    Wypełniasz NIP-1, ewentualnie VAT-R choć takiego obowiązku nie masz i już.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach
    niż bogaci - to biedni." Oscar Wilde

  • 5. Data: 2003-01-27 14:11:49
    Od: Daniel Roziecki <emssik@trex.[nie]wsi.[lubie]edu.[spamu]pl>

    Witam,

    Budzik <b...@p...onet.pl> wrote in

    [ciach]

> [...]
    > aktualizujesz regon i z tymi dokumentami idziesz do nowego US.
    > Wypełniasz NIP-1, ewentualnie VAT-R choć takiego obowiązku nie masz i

    No wlasnie, od kiedy sa te chore przepisy, ze przy skladaniu NIP-1 i VAT-R,
    musze przedstawiac wpis do ewidencji i regon??? Juz 3 raz przenosze
    siedzibe firmy i wczesniej nie bylo takiej koniecznosci, umowe najmu lokalu
    przedstawialem przed uzyskaniem wpisu do ewidencji. A teraz bylem w US'ie,
    zeby zlozyc te dokumenty i dowiedzialem sie, ze kobieta chce ode mnie wpis,
    regon i umow najmu lokalu. Przeciez to jakas abstrakcja?

    Zgodnie z przepisami, wszystkie zmiany musze zglaszac w terminie 14 dni od
    ich zaistnienia. Wiec jesli przenosilem dzialalnosc z dniem 15.01.2003, to
    wszystkie dokumenty (wpis do ewidencji, regon, NIP-1, VAT-R), musze zlozyc
    do 29 i mam do tego pelne prawo, ale jak mam to zrobic, skoro aby zlozyc
    NIP-1 i VAT-R musze miec juz Regon, na wydanie ktorego trzeba przeciez
    poczekac kilka dni?

    Chore to wszystko, tym bardziej, ze przeciez wypisujac te wszystkie
    druczki, podpisujac je i stemplujac, ponosze pelna odpowiedzialnosc za
    podane na nich dane.

    Daniel Roziecki (emssik)
    www.emskeys.emssik.net.pl <- fajny toolsik :)

  • 6. Data: 2003-01-27 22:20:04
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a l...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > do US NIP3 aktualizujacy dane
    > do zusu odpowiednio chyba dru Z cos tam - taki w którym znieniasz
    > dane adre sowe.

    Dlaczego osoba prowadząca DG ma złożyć NIP-3 (proszę poczytaćtytuł druku)?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"
    Francois La Rochefoucauld

  • 7. Data: 2003-01-27 22:50:29
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze emssik@trex.:

> [...]
    > A teraz bylem w US'ie, zeby zlozyc te dokumenty i dowiedzialem sie, ze
    > kobieta chce ode mnie wpis, regon i umow najmu lokalu. Przeciez to

    Wpis do ewidencji jest podstawą do twojego działania więc chyba jest to
    raczej logiczne że musisz przedstawić. Co do regonu to numer się nie
    zmienia, więc nawet jak jeszcze nie masz to myślę że pismo z oświdczeniem
    że doniesiesz jak otrzymasz w zupełności wystarczy ( w moim US raczej nie
    chcą wogóle nowego regonu)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy
    dopisał mu humorek zamiast escape wcisnął enter i rozjebał World Trade Center.

  • 8. Data: 2003-01-27 23:23:45
    Od: Daniel Roziecki <emssik@trex.[nie]wsi.[lubie]edu.[spamu]pl>

    Witam,

    Budzik <b...@p...onet.pl> wrote in

    [ciach]

> [...]
    > oświdczeniem że doniesiesz jak otrzymasz w zupełności wystarczy ( w
    > moim US raczej nie chcą wogóle nowego regonu)

    Nie, nie jest to dla mnie logiczne. Poniewaz zupelnie nie rozumiem, po
    cholere to US'owi? Od tego jest moja pieczatka i podpis pod formularzem.
    Mozesz mi podac przynajmniej jeden przyklad, tego, jaki mozna by miec
    interes w tym, aby w NIP-1 lub VAT-R podac informacje niezgodne z
    rzeczywistoscia?

    Wez pod uwage, ze skladajac RG-1, nie wymagaja od Ciebie wpisu do
    ewidencji, a przeciez wychodzi na to, ze tez powinni sprawdzic, czy aby na
    pewno wszystko jest tak samo...

    To samo dotyczy umowy najmu, jeszcze rok temu, umowy tej wymagano ode mnie
    w Urzedzie Miasta przy aktualizacji wpisu do ewidencji i wydaje mi sie, ze
    bylo to najrozsadniejsze rozwiazanie. W koncu zaczyna sie wlasnie od wpisu
    do ewidencji. Teraz okazalo sie, ze umowe musze przedstawic w US'ie.

    Czy ktos moze podac mi podstawy prawne tych wszystkich zmian?

    Zastanawiam sie, czy kiedys doczekamy sie tego obiecywanego "jednego
    okienka"...

  • 9. Data: 2003-01-28 08:44:01
    Od: Sławomir Firek <k...@p...net.pl>

    Dnia 2003-01-28 00:23, Użytkownik Daniel Roziecki napisał:
> [...]
    > Mozesz mi podac przynajmniej jeden przyklad, tego, jaki mozna by miec
    > interes w tym, aby w NIP-1 lub VAT-R podac informacje niezgodne z

    Bo widzisz, żeby Cię ukarać :( , US musiałby posprawdzać w stosownych
    instytucjach terminy zmian - co wymaga zachodu żeby nie rzec
    inteligencji, a tak sam im przynosisz wszystko.
    Czy to nie jest genialne?
    Oczywiście mamy czynny żal :) (ale to dla przewidującyh).

    > Wez pod uwage, ze skladajac RG-1, nie wymagaja od Ciebie wpisu do
    > ewidencji, a przeciez wychodzi na to, ze tez powinni sprawdzic, czy aby na
    > pewno wszystko jest tak samo...

    Oni raczej nie nakładają kar.

    również pozdrawiam.
    Sławek

  • 10. Data: 2003-01-28 09:10:46
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Daniel Roziecki <emssik@trex.[nie]wsi.[lubie]edu.[spamu]pl> wrote:
    > sie, ze bylo to najrozsadniejsze rozwiazanie. W koncu zaczyna sie
    > wlasnie od wpisu do ewidencji. Teraz okazalo sie, ze umowe musze
    > przedstawic w US'ie.

    I to jest słuszne z punktu widzenia fiskusa..Umowy najmu nie podlegają
    rejestracji i wyciekał podatek.Teraz Ty idziesz do US i "donosisz" na
    wynajmującego,że wynajmuje.Podajesz go na tacy-czyli dokonujesz takiej
    nieformalnej rejestracji.Pani z US pstryknie parę razy w klawisze i już
    widzi czy "klient" odprowadza co mu przynależne.Masz już kawałek "jednego
    okienka"

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet