  • 1. Data: 2005-03-09 00:45:27
    Temat: Żona i działalność - było wiele razy, ale teraz nieco inaczej
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

    Tak, wiem :) Żona powinna współpracować. Zatrudniać jej nie ma sensu, bo
    podwójne opodatkowanie. Ale... Co, jeżeli w ramach działalności świadczę
    usługi szkoleniowe. I żona, raz na powiedzmy 6 miesięcy będzie prowadziła
    szkolenie. Jak to ugryźć, by nie płacić ZUSu za cały czas "przestoju" żony?
    :) Da się? Dlaczego, kurcze, taka przydatna instytucja jak żonka jest tak
    nieprzychylnie traktowana przez nasze prawo? :)

    --
    Daniel Wieszczycki
    DataSec Consulting - www.datasec.pl

  • 2. Data: 2005-03-09 05:57:46
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Daniel Wieszczycki napisał:
> [...]
    > :) Da się? Dlaczego, kurcze, taka przydatna instytucja jak żonka jest tak
    > nieprzychylnie traktowana przez nasze prawo? :)

    A przeprowadznie szkolenia to nie jest przypadkiem dzieło? Bo coś mnie
    tak...

    pzdr

    Tomek

    Ogladasz IDOLA? Masz pytania, uwagi? Napisz do JURY..
    Kliknij >>> http://link.interia.pl/f1860 <<<

  • 3. Data: 2005-03-09 07:04:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    żony?

    Przecież żonę możesz zgłaszać
    tylko wtedy kiedy jest współpraca.

  • 4. Data: 2005-03-09 08:53:22
    Od: Robin <B...@a...pl>

> [...]

    > szkolenie. Jak to ugryźć, by nie płacić ZUSu za cały czas "przestoju" żony?

    Żona zawsze ma prawo pomagać mężowi w jego pracy. Nie musi być nigdzie
    zgłaszana. Nikt się nie może doczepić.

    Możesz oczywiście płacić za nią ZUS - ale po co.

    Robin (Robert)

  • 5. Data: 2005-03-09 11:39:28
    Od: "Małgorzata i Eugeniusz" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Daniel Wieszczycki" <d...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:1b0o713twjy88$.10f90j0l7likq.dlg@40tude.net...
> [...]
    > :) Da się? Dlaczego, kurcze, taka przydatna instytucja jak żonka jest tak
    > nieprzychylnie traktowana przez nasze prawo? :)

    Witam. Może ktoś odpowie dlaczego żona ma być pozbawiona prawa do przyszłej
    emerytury? A co z przypadkami losowymi?

  • 6. Data: 2005-03-09 12:41:41
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

    Dnia Wed, 9 Mar 2005 12:39:28 +0100, Małgorzata i Eugeniusz napisał(a):

    > Witam. Może ktoś odpowie dlaczego żona ma być pozbawiona prawa do przyszłej
    > emerytury? A co z przypadkami losowymi?

    Wiesz, jakbyśmy liczyli na emeryturę z ZUSu czy też OFE, to pewnie byśmy
    się przeliczyli. My teraz pracujemy na emerytury naszych rodziców i
    dziadków, a kto zapracuje na nasze? Niestety, ilość emerytów się ciągle
    zwiększa, a rąk chętnych do pracy nie ma...
    Z publicznej służby zdrowia nie korzystałem od ilu...? 6 lat? Żona
    zrezygnowała z etatu w jednej firmie i na umowy o dzieło zarabia w dwóch
    więcej niż poprzednio. A pracuje 2 dni w tygodniu. Takie życie. Ale OT się
    robi...