  • 1. Data: 2005-03-08 22:50:34
    Temat: kasa fiskalna dla fotografa
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    http://tinyurl.com/5c24k
    Zlikwidowane zostaje zwolnienie przedmiotowe.

    Mógłby mi ktoś wyjaśnić co się zmieniło?
    Przecież w ubiegłych latach przy przekroczeniu obrotu ok 40 tys dla osób
    fizycznych należało się zarejestrować jako płatnik VAT i też obowiązywał
    podobny limit dla wprowadzenia kas.
    Czy teraz nie jest to przypadkiem obligatoryjne niezależnie od obrotu? Nie
    widzę dokładnie różnicy.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2005-03-10 22:33:36
    Temat: Re: kasa fiskalna dla fotografa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Mar 2005, Jan Werbiński wrote:

> [...]
    > + fizycznych należało się zarejestrować jako płatnik VAT i też obowiązywał

    ...to co opisujesz to było zwolnienie PODMIOTOWE (zwolniona była
    OSOBA - podatnik), zaś wyżej wspominasz o zwolnieniu PRZEDMIOTOWYM
    - czyli zwolnieniu CZYNNOŚCI (lub rodzaju towaru w ramach sprzedaży).
    Jeśli coś było zwolnione *przedmiotowo* to było zwolnione i już
    - obrót dla *tej czynności* nie miał znaczenia :)

    > + Czy teraz nie jest to przypadkiem obligatoryjne niezależnie od obrotu?

    ...to to byłoby wyłączenie ze zwolnienia :)
    W rozporządzeniu masz np. "sprzedaż gazu płynnego", w ustawie (wobec
    zwolnenia z VAT - nie z kasy) "usługi doradcze" i inne takie.
    Foto nie widzę wśród "wyłączających" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)