  • 1. Data: 2017-12-29 12:18:46
    Temat: Zus a przedawnienie - 10 czy 5 lat?
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Czy składki za okres II-VII 2009 r. są przedawnione, czy nie? Na szybko nawet
    pracownik zus nie umiał odpowiedzieć (jakieś przepisy przejściowe w związku ze
    zmianami w 2012?).

  • 2. Data: 2017-12-29 15:12:07
    Temat: Re: Zus a przedawnienie - 10 czy 5 lat?
    Od: bhpekspert <b...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 12:18:11 UTC+1 użytkownik ń napisał:
    > Czy składki za okres II-VII 2009 r. są przedawnione, czy nie? Na szybko nawet
    pracownik zus nie umiał odpowiedzieć (jakieś przepisy przejściowe w związku ze
    zmianami w 2012?).

    Z moimi składkami długo się ZUS nie odzywał. Odczekali aż uskładało się 27 tys. i
    przysłali wezwanie.
    Skończyło się układem ratalnym rozłożyli wpłaty na 6 lat i płacę plus bieżące 1124
    co miesiąc.
    Horror

  • 3. Data: 2017-12-29 23:14:32
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-12-29 o 15:12, bhpekspert pisze:
> [...]
    przysłali wezwanie.
    > Skończyło się układem ratalnym rozłożyli wpłaty na 6 lat i płacę plus bieżące 1124

    Układałeś się z ZUS w sprawie przedawnionych składek?
    Faktycznie horror.

  • 4. Data: 2017-12-29 23:28:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-12-17 o 23:14, cef pisze:

    > Układałeś się z ZUS w sprawie przedawnionych składek?
    > Faktycznie horror.
    Nie napisał i gdzie kiedy się układał, to jak doszedłeś do tego, że były
    wówczas przedawnione? 27 tysięcy, to 24 miesiące. Czyli wychodzi na to,
    że po 2 latach się upomnieli.

  • 5. Data: 2017-12-30 13:35:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Nie napisał i gdzie kiedy się układał, to jak doszedłeś do tego, że były
    > wówczas przedawnione? 27 tysięcy, to 24 miesiące. Czyli wychodzi na to,
    > że po 2 latach się upomnieli.

    Umieścił to w wątku, gdzie pada pytanie
    czy składki są przedawnione czy nie.
    Chciałem odpowiadającemu (i innym inaczej myślącym) pokazać, że
    jest za mało informacji, żeby napisać coś z sensem.
    Jak doszedłeś do tego, że to 24 miesiące? :-)
    Niektórzy mają więcej zaległości jak zapomną jeden miesiąc.

  • 6. Data: 2017-12-30 14:41:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-12-17 o 13:35, cef pisze:

    > Umieścił to w wątku, gdzie pada pytanie
    > czy składki są przedawnione czy nie.
    > Chciałem odpowiadającemu (i innym inaczej myślącym) pokazać, że
    > jest za mało informacji, żeby napisać coś z sensem.

    Nie, no pytający dość precyzyjnie określił problem. W 201 roku zmienił
    ie przepis imamy przedawnienie 10 lat, zamiast poprzednich 5 lat. W
    wypadku składek z 2009 roku 5 lat upłynęło (przepis obowiązujący w
    chwili powstania roszczenia), ale 10 lat już nie (przepis obecnie
    obowiązujący.

    Japo prostu nie wiem i dlatego nie wypowiadam się na ten temat, bo nie
    chcę go w błąd wprowadzić. Gdyby chodziło o przepisy ogólne, to nie ma
    przedawnienia, bo przedawnienie określa się z punktu widzenia chwili
    podniesieni tego zarzutu. Ale być może tu są jakieś szczegółowe
    unormowania.

  • 7. Data: 2017-12-30 15:12:15
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Tomasik w

    > Nie, no pytający dość precyzyjnie określił problem.

    [ciach bzdury]

    Robert, od 2012 to 5 lat, wcześniej było 10

    https://zus.pox.pl/zus/nowy-okres-przedawnienia-skla
    dek-zus-od-2012-roku.htm

    --
    'Tom N'

  • 8. Data: 2017-12-30 15:41:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-12-17 o 15:12, TomN pisze:

    > Robert, od 2012 to 5 lat, wcześniej było 10

    Zatem wg przepisów ogólnych przedawniło się. Nadal nie wiem, czy tam nie
    ma jakiegoś szczególnego.

  • 9. Data: 2017-12-30 15:55:52
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Tomasik w

    > Zatem wg przepisów ogólnych przedawniło się. Nadal nie wiem, czy tam nie
    > ma jakiegoś szczególnego.

    Robert,

    podałem linka, tam są bardzo czytelne przykłady.

    --
    'Tom N'

  • 10. Data: 2017-12-30 15:59:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-12-17 o 15:55, TomN pisze:

    > podałem linka, tam są bardzo czytelne przykłady.

    Rozumiem, ale w tym stanie rzeczy nie widzę głębszego sensu analizowana
    tego przeze mnie. Pytający też może się z tym zapoznać.