  • 41. Data: 2009-07-11 22:06:01
    Temat: Re: Zus dzień później
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-11, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > A nie możesz 1-szego zapłacić?

    Jak masz linię kredytową, to płacenie w ostatnim dniu to
    są konkretne korzyści.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 42. Data: 2009-07-11 23:05:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jureq pisze:

    > Tu zgoda.

    > A tu brak zgody. Większość banków w wypadku zlecenia przelewu po
    > ostatniej sesji eliksiru lub w dniu wolnym, obciąża ruchunek w dniu
    > złożenia zlecenia kasę przekazuje w następnym dniu roboczym. Są jednak i
    > takie banki które w tej sytuacji obciążają rachunek dopiero w następnym
    > dniu roboczym. Więc zachowanie terminu takiego przelewu zależy od tego w
    > jakim banku mamy rachunek.

    Ale tutaj Twoja zgoda nie ma znaczenia. Jest takie orzeczenie sądu,
    bo u kogoś ten problem wystąpił i się zażalił. Sąd stwierdził, że pomimo
    tego, że przelew był zrealizowany w poniedziałek, to jednak w systemie
    banku istnieje bezsporna informacja, że został zlecony w sobotę. Jeśli
    zatem w sobotę były środki na rachunku, to należy uznać, że datą
    wykonania przelewu była sobota i tym samym termin do wykonania przelewu,
    który upływał w sobotę, został zachowany.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2009-07-11 23:08:32
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 12 lipiec 2009 00:06
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > Jak masz linię kredytową, to płacenie w ostatnim dniu to
    > są konkretne korzyści.

    Dlaczego? Przecież jak 1 wklepie przelew z datą przyszłą, to i tak mu środki
    zejdą właśnie 10.

    --
    Tristan

  • 44. Data: 2009-07-11 23:30:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-11, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > Dlaczego? Przecież jak 1 wklepie przelew z datą przyszłą, to i tak mu środki
    > zejdą właśnie 10.

    Podkreśliłem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 45. Data: 2009-07-12 06:11:54
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > wykonania przelewu była sobota i tym samym termin do wykonania przelewu,
    > który upływał w sobotę, został zachowany.

    Czekaj, czekaj. A czy ten termin to tak czy inaczej nie przeszedł na
    pierwszy dzień roboczy czyli poniedziałek?

    Piotrek

  • 46. Data: 2009-07-12 06:54:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotrek pisze:

    > Czekaj, czekaj. A czy ten termin to tak czy inaczej nie przeszedł na
    > pierwszy dzień roboczy czyli poniedziałek?

    Zdaje się, że terminy niedzielne, a nie sobotnie przechodzą na
    poniedziałek.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2009-07-12 07:18:08
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Liwiusz wrote:
    > Zdaje się, że terminy niedzielne, a nie sobotnie przechodzą na
    > poniedziałek.

    Hmm! Faktycznie.

    Jest przecież ustawa o dniach wolnych od pracy (i sobota nie jest takim
    dniem).

    Natomiast przechodzenie terminów sobotnich w sprawach podatkowych wynika
    wprost z ordynacji (a nie z KC)

    Piotrek

  • 48. Data: 2009-07-12 08:11:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > uznać, że datą wykonania przelewu była sobota i tym samym termin do
    > wykonania przelewu, który upływał w sobotę, został zachowany.

    A zapłaty czego konkretnie dotyczyło to orzeczenie?
    Może tu jest rozwiazanie?
    Ustawa o ubezpieczeniach społecznych odsyła do ordynacji,
    a tam jest wyraźnie (art 60) o dniu obciążenia rachunku na podstawie
    polecenia przelewu.
    Może jakieś inne zobowiązania są określone co do terminu
    płatności jako dzień złożenia dyspozycji polecenia przelewu
    i stąd takie orzeczenie?
    Może jest coś więcej w uzasadnieniu?

  • 49. Data: 2009-07-12 08:15:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    cef pisze:

    > A zapłaty czego konkretnie dotyczyło to orzeczenie?
    > Może tu jest rozwiazanie?

    Opłaty sądowej - tzw. wpisowego.

> [...]
    > Może jakieś inne zobowiązania są określone co do terminu
    > płatności jako dzień złożenia dyspozycji polecenia przelewu

    Nie twierdzę, że tak jest w przypadku ubezpieczeń społecznych. Tutaj
    jestem zdania, że liczy się dzień wyjścia przelewu, i była to odpowiedź
    na twierdzenie, że ważny jest dzień uznania rachunku w ZUS.

    Podany przykład z orzeczeniem miał być tylko przykładem, że w
    niektórych sprawach można uznać przelew za wykonany jeszcze przed datą
    jego faktycznego wyjścia z banku i była to raczej ciekawostka, niż chęć
    zastosowania analogii z ZUSem.

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2009-07-12 08:44:29
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 12 Jul 2009 01:05:42 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Ale tutaj Twoja zgoda nie ma znaczenia. Jest takie orzeczenie sądu,

    Może sygnatura, bo nie spotkałem.