  • 1. Data: 2009-07-09 12:24:42
    Temat: Data księgowania
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    wystawiłem fakturę 30 czerwca na sprzedaż z 29 czerwca i MK RP proponuje
    datę wpisu do ewidencji jako 29. Czy to poprawnie? Czy księgować należy z
    datą sprzedaży czy z datą faktury?

    --
    Tristan

  • 2. Data: 2009-07-09 12:33:45
    Temat: Re: Data księgowania
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > datę wpisu do ewidencji jako 29. Czy to poprawnie? Czy księgować należy z

    Tomek mowil ze data operacji gospodarczej to data wystawienia faktury wiec w
    tej dacie trzeba wrzucac
    do ksiegi

    --
    http://sklep.wielobranzowy.eu - sprawdź jak tanio!
    http://dumpingowiec.pl - program do faktur/paragonów/rachunków za 29,99

  • 3. Data: 2009-07-09 12:38:21
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tristan wrote:

    > wystawiłem fakturę 30 czerwca na sprzedaż z 29 czerwca i MK RP
    > proponuje datę wpisu do ewidencji jako 29. Czy to poprawnie? Czy
    > księgować należy z datą sprzedaży czy z datą faktury?

    Jak księgujesz fakturę, to z datą faktury.
    A jak księgujesz sprzedaż, to z datą sprzedaży.

  • 4. Data: 2009-07-09 12:58:44
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 09 lipiec 2009 14:38
    (autor cef
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h34ouf$pc$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Jak księgujesz fakturę, to z datą faktury.
    > A jak księgujesz sprzedaż, to z datą sprzedaży.

    Nie rozumiem. No mam PKPiR. WZ jest z magazynu 29, sprzedaż była 29, ale
    faktura jest data wystawienia 30.

    --
    Tristan

  • 5. Data: 2009-07-09 13:08:50
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-07-2009 o 14:38:21 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Jak księgujesz fakturę, to z datą faktury.
    > A jak księgujesz sprzedaż, to z datą sprzedaży.

    Chyba że przychód księguje, to datą przychodu.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-07-09 13:11:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-07-2009 o 14:33:45 wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Tomek mowil ze data operacji gospodarczej to data wystawienia faktury wiec w
    > tej dacie trzeba wrzucac
    > do ksiegi

    Jeśli chodzi CI o mnie, to ja nie jestem doradcą podatkowym
    i faktycznie *tylko* mówiłem.

    Co nie zmienia faktu że nie doczytałeś co mówiłem (czy raczej pisałem),
    bo jeśli napisałem to co piszesz że napisałem, to chodziło mi o bardzo
    konkretny kontekst.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-07-09 14:14:42
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Co nie zmienia faktu że nie doczytałeś co mówiłem (czy raczej pisałem),
    > bo jeśli napisałem to co piszesz że napisałem, to chodziło mi o bardzo

    doczytalem, pytalem sie wtedy czym jest data zdarzenia gospodarczego
    wedlug ktorej wpisujemy fakture do ksiegi. Pytanie nie dotyczylo konkretnej
    sytuacji, odpisales
    ze zawsze jest to data wystawienia faktry i ze masz na to nawet pisemna 'cos
    cas cos tam'

  • 8. Data: 2009-07-09 14:15:58
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    naturalnie pytanie dotyczylo kosztow, nie przychodow, ale nie konkrentej
    sytuacji

  • 9. Data: 2009-07-09 14:18:15
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    >W odpowiedzi na pismo z czwartek 09 lipiec 2009 14:38
    > (autor cef
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <h34ouf$pc$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    jak księguje fakture zakupu ? czy fakture sprzedazy ?

  • 10. Data: 2009-07-09 15:06:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    wspolna-flaszka.pl wrote:

    > jak księguje fakture zakupu ? czy fakture sprzedazy ?

    Bez znaczenia - chodziło mi o zdarzenie.
    Ale przeczytałem jeszcze raz to co napisał Tristan
    i wycofuję to co napisałem.