  • 1. Data: 2009-07-09 15:19:21
    Temat: Reaktywacja kasy fiskalnej
    Od: Ensimo <s...@g...com>

    Witam,

    Mam ogromny problem wynikający trochę z mojej niewiedzy, trochę z
    niewiedzy pracowników Urzędu Skarbowego, a mianowicie:
    W czerwcu 2007 r. zarejestrowałem działalność gospodarczą w Pruszczu
    Gdańskim. KPIR, podatek liniowy, kasa fiskalna (nie skorzystałem z
    ulgi). W maju 2008 roku skończyłem handlować i wykreśliłem firmę,
    ale... nie dokonałem odczytu z pamięci kasy. Nie wiedziałem, księgowa
    mi nie powiedział. No cóż... moja wina.
    Z dniem 01.07.2009 zarejestrowałem nową działalność w Gdańsku. Ten sam
    NIP, ten sam REGON. I tutaj moje pytanie: Czy mogę używać mojej starej
    kasy fiskalnej nie wymieniając modułu, a dokonując jedynie przeglądu?

    Sprawa wydaje się być prostą.. mam obowiązek odczytu z pamięci kasy po
    zakończeniu działalności. Zadzwoniłem jednak do US, celem
    potwierdzenia moich przypuszczeń i ku mojemu zaskoczeniu w US w
    Gdańsku powiedziano mi, że mogę pracować na starej kasie po dokonaniu
    przeglądu oraz zmianie nagłówka. Pracownik US zastrzegł jednak, że
    dobrze byłoby gdybym potwierdził tę informację w US Pruszcz Gdański.
    Niestety... tam powiedziano, że nie mogę korzystać ze starej kasy. Z
    lekkim nerwem zadzwoniłem do serwisanta, z pytaniem jak to w jego
    opinii wygląda. Przytaknął pracownikowi US z Ggdańska.

    Do dnia dzisiejszego obdzwoniłem sześć urzędów w różnych miastach
    Wynik: 3:3. Zadzwoniłem do Krajowej Informacji Podatkowej. Uzyskałem
    informację, że mogę dalej korzystać z kasy, ale po pytaniu o podstawę
    prawną usłyszałem... krępującą ciszę.

    Jeżeli ktoś może odpowiedzieć na w/w pytanie, to będę bardzo
    wdzięczny.

    Pozdrawiam,
    Mateusz

  • 2. Data: 2009-07-09 17:40:15
    Temat: Re: Reaktywacja kasy fiskalnej
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-07-2009 o 17:19:21 Ensimo <s...@g...com> napisał(a):

    > Jeżeli ktoś może odpowiedzieć na w/w pytanie, to będę bardzo
    > wdzięczny.

    http://tinyurl.com/mfe6og

    MSPANC - primo - to co mówią w USach i w KIP to nie ma żadnego znaczenia,
    secundo - skoro widzisz że to jest bagno legalne, to trzeba się szarpnąć
    żeby nie wtopić.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek