    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwolnienie z VAT w 2010 roku
    Date: Mon, 11 Jan 2010 09:41:41 +0100

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Już pisałem: też nie widzę w tym logiki.
    > Wyjaśnij przykład (fixed font), kwoty w kzł:
    >
    > 2007 2008 2009
    > podatnik A: 60 40 40
    > podatnik B: 200 200 80
    >
    > Który podatnik może, w myśl litery przepisów, uzyskać zwolnienie w 2010?

    obaj, minęło 12 miesięcy od kiedy stali się zarejestrowanymi podatnikami
    VAT, a że w poprzednim roku nie przekroczyli kwoty granicznej 100
    tys.maja prawo skorzystać ze zwolnienia na mocy przepisu:

    art.113
    11. Podatnik, który utracił prawo do zwolnienia od podatku lub
    zrezygnował z tego zwolnienia, może, nie wcześniej niż po upływie roku,
    licząc od końca roku, w którym utracił prawo do zwolnienia lub
    zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia
    określonego w ust. 1.

    > Gdzie tu logika??

    od kiedy prawo podatkowe ma kierować się logiką?

    > Ale niesprawiedliwe jest, że określa to kryterium bez "okienka".
    > Dla podatników <50 kzł 3-letnie "okienko" obowiązuje, zaś dla
    > tych z przekroczeniem limitu NIE obowiązuje.

    ale to mają być wyrównane szanse dla tych z teraz;>

    Kiedyś , kiedy obowiązywał limit 10 000 euro też niektórzy załapywali
    się na VAT, mimo, że miesiąc później już ze względu na "droższe euro"
    mogliby dalej być zwolnieni. I nikt nie wyrównywał im szans;> teraz
    postanowiono to nadrobić. A że sprawiedliwość to najłatwiej znaleźć w
    encyklopedii pod literką "s" to wybacz.....nie będę wypowiadała się na
    temat okienek;P