    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwolnienie z VAT w 2010 roku
    Date: Tue, 12 Jan 2010 17:27:30 +0100

    On Tue, 12 Jan 2010, gonia wrote:

    > ja chyba nie rozumiem jednak....

    Czego nie rozumiesz?
    Jest dwu podatników.
    Obaj "starzy" (prowadzą DG>rok) podatnicy czynni, obaj wybierają
    rejestrację w VAT od września 2009 (zgłaszają w sierpniu).
    Możesz sobie dopisać podwersje z takimi co wybrali rejestrację
    od marca i takimi od października :D

    Jeden z nich kończy rok 2009 z obrotem 49 000 zł.
    I on NIE MOŻE "wyjść z VAT".

    Drugi kończy rok 2009 z obrotem 51 000 zł.
    I on MOŻE "wyjść z VAT".

    Mimo że tak samo wybrał zwolnienie z VAT!

    > ci co wybrali,maja prawo zejścia z opodatkowania - po roku, bo to ma być
    > kara za mniej lub bardziej słuszny wybór

    No to dlaczego ci którzy *WYBRALI* oraz *DODATKOWO* przekroczyli
    "stary" limit dostają "zwolnienie od kary"?

    > no ale przecież tak jest.

    Toż Ci tłumaczę (a i grupowicz który pisał o "niesprawiedliwości"
    jak mniemam miał to na myśli), że tak NIE JEST.

    Ktoś, kto przekroczył 50 kzł, może zrezygnować ze zwolnienia
    *mimo że je wybrał*! (wcześniej, przed przekroczeniem)

    To nie jest "nagroda za przymus i komplikacje życia remanentem
    w środku miesiąca", to jest nagroda "za całokształt"!

    Bo przepis jest prosty:
    +++
    2. W 2010 r. podatnicy, u których łšczna wartoœć sprzedaży opodatkowanej
    w 2009 r. była wyższa niż 50.000 zł i nie przekroczyła 100.000 zł, mogš
    skorzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy
    wymienionej w art. 1, pod warunkiem pisemnego zawiadomienia o tym
    zamiarze naczelnika urzędu skarbowego [...]
    ---

    WSZYSTKO.
    Nie ma ŻADNYCH INNYCH wymagań,

    > Prawo do zwolnienia mają tylko ci, którzy nie
    > chcieli (albo nie wykazali takich chęci)

    Goniu, albo ja się BARDZO mylę (zdarza mi się :)), albo jednak
    jest prawdziwa wersja, że piszesz nieprawdę ;)

    > ale musieli. Ci, którzy musieli się
    > zarejestrować jako podatnicy VAT czynni, ponieważ przekroczyli 50 tys.

    Idzie nie o tych co MUSIELI.
    Idzie o tych, co CHCIELI.

    pzdr, Gotfryd