  • 11. Data: 2010-04-09 12:01:49
    Temat: Re: Zwolnienie z kasy fiskalnej a Alllegro
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Apr 2010, cyklista wrote:

    > Z przedstawionych informacji i dokumentów
    > nie jest możliwe zidentyfikowanie ponad wszelką wątpliwość jakich
    > transakcji dotyczy przelew otrzymany z firmy PAYU S.A.

    Nie korzystałem dotąd z payu, stąd mam pytanie uboczne: skąd
    wiesz, że przelali Ci wszystkie należne pieniądze i za które
    transakcje?
    Skąd *TY TO WIESZ* - dajmy na to, wziąłem udział w aukcji,
    kupiłem coś za 5,50 + 5 zł przesyłki, kto inny kupił co
    innego na innej aukcji za 4,50 + 6 zł przesyłki.

    Skąd wiesz, że ja Ci zapłaciłem i realizacja transakcji
    (wysyłka) jest już w całości na Twojej stronie boiska? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-04-09 13:17:49
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    >
    > Skąd wiesz, że ja Ci zapłaciłem i realizacja transakcji
    > (wysyłka) jest już w całości na Twojej stronie boiska? ;)

    w tytule przelewu jest ID

    w e-mailu (od Allegro) o wypłacie/przelewie masz to samo ID i podane na
    co się na ta wypłata/przelew składa:
    nick, tytuł aukcji, kwota, data i numer karty płatności (jako odnośnik)

    jeżeli nie masz tego e-maila od Allegro nie powiążesz ID z wypłatami (w
    kierunku w dół)

    andy_nek

  • 13. Data: 2010-04-09 13:55:57
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Andrzej Kłos pisze:
    > jeżeli nie masz tego e-maila od Allegro nie powiążesz ID z wypłatami (w
    > kierunku w dół)

    miało być wpłatami:

    jeżeli nie masz tego e-maila od Allegro nie powiążesz ID z wpłatami (w
    kierunku w dół)

    nie wiem, jak jest w kierunku "do góry", czyli czy mając kartę wpłat
    można określić wypłatę/przelew, nie znalazłem tego, ale może źle szukam.

  • 14. Data: 2010-04-09 14:22:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cyklista wrote:

    > Ty raz na jakiś czas i interesuje cię wtedy limit, ja cały czas i
    > korzystam ze specjalnego zwolnienia które ma określone warunki a jak
    > wypadam z tych warunków to limit mam już przekroczony daaawno temu i
    > muszę zakładać kasę

    Faktycznie ogarnąłem temat ze swojej pozycji.
    I rzeczywiście wpada się w kasę, ale jeśli sprzedawca jest pod limitem
    i broni się przed kasą tylko pilnując precyzyjnego opisu
    przy płatności, to przyznasz sam, że jest wyjątkowo nieroztropne.
    (liczne tu opisy na grupie klientów, którzy nie potrafią prawidłowo wypełnić
    polecenia przelewu,
    albo dokonują płatności z konta kolegi czy rodziny)

    > Ja jednak poczekam na inne wypowiedzi, osób bardziej znających ten
    > temat pod względem prawa i podatków.

    Być może zabierze glos ktoś bardziej zorientowany,
    ale nie sądzę, żeby miał inne zdanie w kwestii- czy to dozwolone czy nie.

  • 15. Data: 2010-04-09 14:29:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ja też, i dlatego nie możemy się porównywać do pytającego.
    > Ma powiedzmy 210 000 zł obrotu z OF - dotąd miał *wszystko*
    > "na rachunek bankowy z opisem transakcji", więc mógł korzystać
    > ze zwolnienia.

    Wg mnie "nieposiadanie" kasy przy obrocie tego rzędu
    to wyjątkowo nieroztropne podatkowo postępowanie w obliczu wszelkiego ryzyka
    związanego z tym, że zwolnienie tak naprawdę zależy tu od dobrej woli
    kupujących.
    (wiem: jak się ktoś uprze, to się mu nie sprzeda - najpierw wpłata)

  • 16. Data: 2010-04-09 18:53:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Apr 2010, cef wrote:

> [...]
    > polecenia przelewu,
    > albo dokonują płatności z konta kolegi czy rodziny)

    Widywałem - na allegro - opisy z wyraźnym zastrzeżeniem, że błędnie
    opisane wpłaty będą odsyłane z powrotem lub deponowane do odbioru,
    jeśli odesłanie będzie niemożliwe.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2010-04-10 10:32:11
    Od: Mich <n...@n...pl>

    Dnia Thu, 08 Apr 2010 15:39:41 +0200, cyklista napisał(a):

> [...]
    > dostaw towarów wymienionych w par. 4 rozporządzenia, za które zapłata w
    > całości następuje za pośrednictwem poczty lub banku bezpośrednio na
    > rachunek bankowy podatnika, pod warunkiem, że z ewidencji i dowodów
    > dokumentujących transakcje jednoznacznie wynika, jakiej konkretnej
    > dostawy dotyczyła zapłata. Z przedstawionych informacji i dokumentów
    > nie jest możliwe zidentyfikowanie ponad wszelką wątpliwość jakich
    > transakcji dotyczy przelew otrzymany z firmy PAYU S.A. W związku z tym
    > do ewidencjonowania sprzedaży konieczna jest kasa rejestrująca.""

    Nie wiem jak dokładnie jest w PayU, ale w innych systemach jest tak, że
    w tytule przelewu jest ID tego przelewu. Zaś w panelu administracyjnym
    można sobie sprawdzić za jakie transakcje odpowiada przelew o danym ID.
    Czyli wiadomo za co jest dany przelew.

    --
    Mich

  • 18. Data: 2010-04-10 15:30:29
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Mich pisze:
> [...]
    > w tytule przelewu jest ID tego przelewu. Zaś w panelu administracyjnym
    > można sobie sprawdzić za jakie transakcje odpowiada przelew o danym ID.

    z Allegro tak nie jest, mając ID podane w przelewie od PayU nie masz
    możliwości sprawdzenia, po zalogowaniu się w panelu administracyjnym
    swojego konta w Allegro czego dotyczyła wypłata o znanym ci ID.

    andy_nek

  • 19. Data: 2010-04-12 07:39:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Apr 2010, Andrzej Kłos wrote:

    > z Allegro tak nie jest, mając ID podane w przelewie od PayU nie masz
    > możliwości sprawdzenia, po zalogowaniu się w panelu administracyjnym swojego
    > konta w Allegro czego dotyczyła wypłata o znanym ci ID.

    Jako również "nieznający się" już pytałem: rozumiem, że sprzedawca ma
    info od allegro że "klient wpłacił"; czy mam rozumieć, że sprzedawca
    o dużym obrocie nie ma *żadnej* możliwości weryfikacji przepływu
    pieniędzy od klientów do siebie?
    Znaczy - może co najwyżej stwierdzić, ze brakuje mu 15,40zł, ale
    nie będzie wiedział "z ktorej transakcji"? (no to w ten sposób ktoś
    kto ma 182 sprzedaże dziennie *nigdy* się pieniędzy nie doliczy,
    bo *zawsze* ma operacje w toku).

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2010-04-12 07:59:11
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik cef napisał:

> [...]
    > kupujących.
    > (wiem: jak się ktoś uprze, to się mu nie sprzeda - najpierw wpłata)

    Ja się z tobą nie zgodzę, bardzo dobrze to działa, kasa jest tylko
    utrudnieniem prowadzenia działalności a w żadeen sposób nie wpływa na
    możliwośc ukrywania dochodów. Przelewy mogą sobie być z konta kolegi
    albo babci, nie ma to znaczenia, ważna jest tylko możliwość
    identyfikacji wpłaty i powiązania jej w sposób jednoznaczny z kupującym
    (więc wystarczy mi nick z allego, lub adres lub numer aukcji żeby to
    zrobić), problem jest tylko w interpretacji zapisu "bezpośrednio na konto".

    Jak w tym przypadku będzie wyglądać taka interpretacja:

    Kupujący zleca dopełnienie formalności pośrednikowi (payu), pośrednik
    płaci w imieniu kupującego bezpośrednio na konto (więc mamy bezpośrednią
    wpłatę na konto przez prawnego przedstawiciela kupującego), a kupujący
    rozlicza się z pośrednikiem jak mu się podoba i to mnie nie obchodzi.
    Więc jako kupującego ja identyfikuję Payu i to jego dane uznaję za
    właściwe (a zlecenie wysłania przesyłek różnym ludziom zgodnie z podaną
    specyfikacją nie łączy się z kwestią fiskalną).