    From: "McBain" <m...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwolnienie z podatku VAT dla rozpoczynającego Dz.G.
    Date: 8 Nov 2006 06:35:19 -0800

> [...]
    > I dopisujesz że podatek płaci nabywca(w rozporządzeniu MF do ustawy o VAT
    > odnośnie wystawiania faktur gdzieś pod sam koniec minister to szczegółowo
    > omówił).
    > Fakture wystawiasz rzecz jasna po polsku z angielskimi dopiskami żeby
    > wszyscy byli zadowoleni.
    > Dla uproszczenia podajesz kwotę w Euro, kurs średni NBP i przeliczenie na
    > pln
    > (chyba że od razu w żlotówkach się rozliczasz wtedy masz odrobine
    > prościej).

    > Masz rację, zapomniałem o założeniach początkowych że anglicy nie są

    Czyli jednak wystawiam fakturę z 22%, tak? Trochę się już
    zakręciłem w tym wszystkim. Muszę jeszcze sprawdzić co to jest
    faktura NP i WDT :))) Nie wiem czy ja to kiedyś wszystko ogarne.

    > Co do przelewów przez paypayla - zaleznie od kwoty transakcji musisz
    > przpeuszczać je przez konto bankowe. Do tego musisz jakoś tego pay-pala
    > udokumentować - był ostatnio wątek na ten temat, poszukaj.
    > W US spora szansa że nie będą wiedzieli co to ten paypal jest
    > więc musisz ten temat jakoś sobie opracować żeby wiedzieć na czym stoisz.

    W wątku o Paypal-u kolega Ajt radził żeby potraktować to jako
    zapłatę gotówką i dokumentować wyciągie czy jakimś innym
    raportem z Paypal-a. Tylko jak odliczyć prowizję naliczaną przez
    Paypal?

    > Nie przejmuj się tak. Mi księgowy spiepszył KPiR za pół roku prawie,
    > to sobie pomyśl jak miałem spodnie pełne że mam nierzetelną i wadliwą
    > dokumentacje,
    > niepoksięgowana robocizna, bledne odliczenia i rejestry VAT,
    > nieuwzględnione różnice kursowe,
    > KPiR niezghodna z rozporządzeniem io robiona na kolanie itp.
    > A teraz już ochłanąłem, naprostowałem, zrobiłem "audyt" i jade dalej z
    > koxem,
    > pewnie podczas kontroli będę miał trochę zabawy i dopłaty ale trudno,
    > odłożyłem
    > już na ten szczytny cel ;)

    No to wsółczuje Ci bardzo, pewnie miałeś ostrą jazdę.. A ile Ci
    zajęło naprostowanie całego tego bałaganu? Co zrobiłeś temu
    komuś kto Ci to zrobił? Zyje? :))

    Pozdro i dzięki :))
    Wojtek