  • Data: 2017-09-13 12:56:12
    Temat: Re: Zwrot darowizny
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-09-13 o 12:45, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Po pobieznym przejrzeniu nie widze nigdzie zapisu ze "darowizna nie moze
    > byc zwrocona bez powodu".
    > Potrafisz wskazac ?

    Wynika to z faktu, że darowizna z samej swojej definicji nie podlega
    zwrotowi, więc jedyne co można badać, to to, czy została przyjęta, oraz
    czy zaistniała ustawowa przesłanka do jej cofnięcia przez darczyńcę.

    I o ile można uznać, że jak dostajesz darowiznę, której nie chcesz
    przyjąć, to ją niezwłocznie zwracasz, o tyle zrobienie tego po kilku
    latach... no świadczy o tym, że nie ma czego zwracać, bo darowizna
    została już przyjęta (ciekawe jak w tej konkretnej sytuacji wyglądała
    sprawa podatków od darowizny).

    > A co nie jest zabronione, to jest dozwolone ?

    No toż to właśnie jest zabronione - darowizna jest świadczeniem bez
    ekwiwalentu - i skoro się ją przyjęło, to nie ma podstawy do zwrotu.

    --
    Liwiusz