eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZwrot towaru a paragon › Re: Zwrot towaru a paragon
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    References: <5b549daa$0$611$65785112@news.neostrada.pl>
    <1ctgw6xosdnsj$.15hh9ujsw8a8w$.dlg@40tude.net>
    <pj3s43$vtv$1@node2.news.atman.pl>
    <5b558172$0$604$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b559256$0$602$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b6850e3$0$614$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b69b0d5$0$624$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <5b69b0d5$0$624$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Zwrot towaru a paragon
    Date: Tue, 7 Aug 2018 20:35:45 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 33
    Message-ID: <5b69e69c$0$614$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.154.222
    X-Trace: 1533666972 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 614 83.26.154.222:63920
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:246192
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5b69b0d5$0$624$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2018-08-06 o 15:44, J.F. pisze:
    [...]
    >Analogicznie w drugą stronę. W przypadku zwrotu towaru, brak
    >zwróconego paragonu nie implikuje, że zwrotu towaru nie było. Są inne
    >dowody, że zwrot nastąpił rzeczywiście.
    >Gdyby wystarczył sam paragon, którego klienci często nie zabierają z
    >lady, to (teoretyzując...) po wyjściu klienta sprzedawca mógłby sobie
    >zrobić "zwroty" przy pomocy tych zostawionych paragonów (albo
    >wyciągniętych z kosza na śmieci postawionego przy ladzie, do którego
    >to klienci po "wciśnięciu" im paragonu przez sprzedawcę do ręki od
    >razu wyrzucają.

    >Jeszcze raz: dokumentacja księgowa musi odzwierciedlać rzeczywiste
    >zdarzenie gospodarcze, a nie wachlowanie paragonami.

    IMO - tobie sie myli teoria z praktyka.
    Teoretycznie masz racje, a praktycznie ... skad wiesz, ze nie robia
    sobie zwrotow ?
    Przeciez to pieniadze sa :-)

    >Czy sprzedawca otrzymał paragon czy nie, ma obowiązek
    >zaewidencjonować w księgowości zwrot towaru zarówno na potrzeby
    >podatku dochodowego jak i podatku VAT.

    Ale tu o co innego chodzi - jak ma zaewidencjonowac, zeby US mu nie
    robil problemow przy kontroli :-)

    J.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1