    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: a jednak 22% VAT na Internet...
    Date: Tue, 16 Sep 2003 22:18:25 +0200

    On Tue, 16 Sep 2003, it was written:

    >+ Piwek wrote:
    [...]
    >+ > Polska nie zglosila Internetu ponoc do okresu przejsciowego.
    >+ > skandal...
    [...]
    >+ Nie wiecie jak to jest, placi kler cos z podatkow?

    +++++++
    Art. 42. 1. Osoby duchowne, osiągające przychody z opłat otrzymywanych w
    związku z pełnionymi funkcjami o charakterze duszpasterskim, opłacają od
    tych przychodów podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów osób
    duchownych, zwany dalej "ryczałtem".
    Art. 43. 1. Kwartalne stawki ryczałtu od przychodów proboszczów i od
    przychodów wikariuszy określone są odpowiednio w załącznikach nr {5} i {6}
    do ustawy.
    2. Kwartalne stawki ryczałtu od przychodów proboszczów i od przychodów
    wikariuszy, o których mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio do osób
    duchownych wszystkich wyznań, sprawujących porównywalne funkcje.

    3. Liczbę mieszkańców przyjmuje się według stanu na 31 grudnia
    roku poprzedzającego rok podatkowy.
    Art. 44. 1. Ryczałt ulega obniżeniu o kwotę składki na powszechne
    ubezpieczenie zdrowotne,[...]
    Art. 51. 1. Osoby duchowne mogą zrzec się opodatkowania w formie ryczałtu
    za dany rok podatkowy[...]
    3. Osoby duchowne mogą zrzec się opłacania ryczałtu i opłacać podatek
    dochodowy na ogólnych zasadach, prowadząc podatkową księgę przychodów
    i rozchodów na zasadach określonych w odrębnych przepisach
    -----

    Dlaczego w ustawie jest "mieszkańców" to MNIE nie pytaj: nie
    wiem :> Wszystko z ustawy o podatku dochodowym. Ryczałtowym
    oczywiście :)
    Zdaje się że chętnych na KPiR nie ma.

    pozdrowienia, Gotfryd