  • 1. Data: 2004-06-23 05:30:05
    Temat: a może jedynie marnujemy tutaj czas? ;-)
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Witam

    polecam dzisiejszy artykulik:

    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/27.html?numer=1230
    &dok=1230.27.3.2.5.1.0.1.htm

    "Podatnik podatku zryczałtowanego i rozliczający się przez kartę podatkowa
    może spodziewać się kontroli podatkowej raz na 16 lat, podatnik CIT - raz na
    23 lata, a podatnik VAT - raz na 5 lat. (...)"

    Czyli wszyscy hurtem przerzucamy się na PPE.
    ;-)

    Co jednak ważniejsze:
    "W badanych 36 urzędach skarbowych decyzje uchylone stanowiły 31,5 proc.
    liczby i 43,6 proc. kwoty ujętej w decyzjach, a dla urzędów kontroli
    skarbowej, odpowiednio 49,1 proc i 53,2 proc."

    Po prostu bosko! I dziwić się, że Panie w urzędach boją się udzielać
    osobiście informacji i odsyłają gdzie indziej...
    :-)

  • 2. Data: 2004-06-23 12:36:12
    Temat: Re: a może jedynie marnujemy tutaj czas? ;-)
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" napisał: w

> [...]
    na
    > 23 lata, a podatnik VAT - raz na 5 lat. (...)"

    Ja ( PKPiR, VAT ) mam kontrolowane wszystkie lata, bez wyjątku i każdy
    dokument i jego księgowanie, był sprawdzany conajmniej raz jeśli nie trzy.
    I wiesz, jakoś mi to nie przeszkadza :)
    Nieuchronność kontroli jest jednak dopingująca a i do kontrolujących można
    się przyzwyczaić, no i jakie znajomości w US, UKS i ZUS.
    Sama kontrola, po zakończeniu, też daje pewien rodzaj satysfakcji z dobrze
    wykonanej pracy, oczywiście jeśli kontrole są bezwynikowe :)

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 3. Data: 2004-06-23 12:59:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Ryszard G. napisał:

> [...]
    > Sama kontrola, po zakończeniu, też daje pewien rodzaj satysfakcji z dobrze
    > wykonanej pracy, oczywiście jeśli kontrole są bezwynikowe :)

    Mam podobne odczucia.
    Mój najwiekszy klient ma kontrole VATowskie co mieiąc - dwa (duże zwroty
    VAT). Na poczatku byo ciezko - byłam przyzwyczajona od kontroli raz na
    rok-dwa a tu nagle jedna wychodzi druga wchodzi.
    I faktycznie człowiek trochę inaczej potem patrzy na dokmenty.
    A i nauczyć sie na własnych błędach mozna sporo. ;-)
    I czasem o niektóre gorące tematy mozna sie dyskretnie podpytac a potem
    wiedzieć jak "moje" kontrolerki potraktuja jedną czy druga dziwną
    transakcję ;-)

    Nie żebym specjalnie za nimi tęskniła gdyby przestali przychodzić :-)
    ale jest to w jakis sposób dyscyplinujące. I uodparnia :-)

    A poza tym każda następna pomyslnie (i bezbolesnie dla zarządu firmy,
    prawie nie zauważaj że jest kontrola) przebyta kontrola to następny
    punkt u klienta.

    Maddy prawie uodporniona... prawie...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-06-23 14:13:54
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

> [...]
    >
    > A poza tym każda następna pomyslnie (i bezbolesnie dla zarządu firmy,
    > prawie nie zauważaj że jest kontrola) przebyta kontrola to następny

    Oczywiście żarty - żartami, ale tak jak Maddy i Ryszard piszecie, nie do
    przecenienia jest dla księgowego/ej rola kontroli skarbowej.
    Są być może osoby, które w błogiej nieświadomości i samozadowoleniu
    przeżywają 5 lat podatkowych pełni przekonania, że wszystko robią dobrze, co
    oczywiście może być do czasu.

    Niepokojącym jest jednak fakt, iż tak duży odsetek decyzji urzędowych jest
    błędnych.
    Cóż, miejmy nadzieję że to się kiedyś zmieni...

    Łukasz Kaliński
    Dziwiący się niewielkiej ilości kontroli u siebie...
    ;-)

  • 5. Data: 2004-06-23 18:44:31
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > Są być może osoby, które w błogiej nieświadomości i samozadowoleniu
    > przeżywają 5 lat podatkowych pełni przekonania, że wszystko robią dobrze,

    Dodam kilka slow do Twojej wypowiedzi:

    roznica miedzy Polska a cywilizowanym krajem jest taka, ze w cywilizowanych
    krajach kontrole pomagaja podatnikowi (naduzycia i "przekrety" sa oczywiscie
    surowo karane), a kiedy podatnik o cos pyta, to nie odwiedza sie go
    kolejnego dnia z kontrola, ktorej temat dziwnie pokrywa sie z tematem
    pytania...

    Poza tym bez dwoch zdan zgadzam sie z Ryszardem i Maddy (chociaz zakrawa to
    na delikatny masochizm;-)

    Pozdrawiam
    (i pomimo "lubienia" kontroli zycze ich kazdemu jak najmniej)
    Lukasz Goralczyk