  • 1. Data: 2004-06-22 16:56:50
    Temat: merlin.com.pl i ich faktura
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    No właśnie. Wpłaciłem X pln, dostałem fakturę na łączną kwotę X-8,60 pln.
    Te 8,60 są dopisane na marginesie jako 'zryczałtowane koszta przesyłki'.
    Mam dwa pytanka (niestety panienka z pierwszej linii w ich BOKu potrafiła
    mi tylko powiedzieć, co widzi na fakturze i nic więcej ;):

    * na jakiej podstawie wystawili mi taką fakturę?
    * od kogo dostanę fakturę na 8,60 pln?

    Nie chodzi mi o pieniactwo i te 8,60 kosztów ;-), ale o wyjaśnienie tego
    fenomenu - płacę i dostaję fakturę na inną kwotę. Fajne, chyba też zacznę
    tak wystawiać -> usługa informatyczna 1,00 pln + 0,22 VAT, a na dole kartki
    'zryczałowane koszta dojazdu 4998,78 pln, do zapłaty 5000,00 pln' ;-)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 2. Data: 2004-06-22 17:47:58
    Temat: Re: merlin.com.pl i ich faktura
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-06-22 18:56, Użytkownik Samotnik napisał :

> [...]
    > tak wystawiać -> usługa informatyczna 1,00 pln + 0,22 VAT, a na dole kartki
    > 'zryczałowane koszta dojazdu 4998,78 pln, do zapłaty 5000,00 pln' ;-)

    i sam sobie odpowiedziałeś, 4998,78 + 1,00 do kieszeni a 0,22 do budżetu

    andy_nek

  • 3. Data: 2004-06-22 17:58:59
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <cb9r4d$k15$1@inews.gazeta.pl>, Andrzej Kłos wrote:

    > i sam sobie odpowiedziałeś, 4998,78 + 1,00 do kieszeni a 0,22 do budżetu

    Domyślam się, ale tej wielkości firma chyba nie leci tak jawnie i
    oczywiście w kulki? Przecież już dawno by ją US zjadł za coś takiego. Tak
    to może Franek Wieśkowi fakturować, jeśli się znają. Gdzieś musi być jakiś
    hak, który im pozwala tak postępować, chociaż przyznaję - nic mi nie
    przychodzi do głowy.

    ???
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 4. Data: 2004-06-22 19:39:10
    Od: "MooSHEL" <m...@p...pl>

    Może chodzi o to że 8,60 to za znaczki pocztowe, które chyba nie są towarem
    w rozumieniu przepisów ustawy o VAT. Zatem te 8,60 dopisane na fakturze
    traktuj jak notę obciążeniową za znaczki pocztowe. Księguj w koszty KUP.

    .

  • 5. Data: 2004-06-22 19:54:57
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <m...@p...pl> napisal(a):
> [...]
    > w rozumieniu przepisów ustawy o VAT. Zatem te 8,60 dopisane na fakturze
    > traktuj jak notę obciążeniową za znaczki pocztowe. Księguj w koszty KUP.

    Na pewno nie są to w całości znaczki - to raz. Dwa - znaczek to jest
    towar. Kupuję na poczcie i dostaję elegancką fakturę VAT z pozycją
    'znaczek 1,25 szt. 100'. A nawet gdyby nie był to towar, to byłaby to
    usługa, którą mają zrefakturować.

    Czekam na następne pomysły. ;-)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 6. Data: 2004-06-22 20:08:46
    Od: "MooSHEL" <m...@p...pl>

    No właśnie - w międzyczasie tak się zastanawiałem - nie jestem pewnien czy
    znaczek to towar. A możej jest to raczej forma papieru wartościowego?!?!?
    Jest to forma zapłaty za usługę pocztową - ale nie jest tożsamy z usługą
    pocztową - sam zakup znaczków nie oznacza przecież zakupu usługi pocztowej -
    możesz przecież ich nigdzie nie nakleić ;-))

    Jaka stawka VAT jest na tej FV od poczty za znaczki? Jeśli niższa niż 22 to
    możesz podać PKWiU?

    Jak mogą zrefakturować USŁUGĘ pocztową skoro nigdy jej ani nie zakupili ani
    nie wyświadczyli??!

    Pozdro,
    MooSHEL

  • 7. Data: 2004-06-22 20:22:32
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <cba3ps$8cb$1@nemesis.news.tpi.pl>, MooSHEL wrote:
    > Jaka stawka VAT jest na tej FV od poczty za znaczki? Jeśli niższa niż 22 to
    > możesz podać PKWiU?

    64.11, stawka zwolniona.

    > Jak mogą zrefakturować USŁUGĘ pocztową skoro nigdy jej ani nie zakupili ani
    > nie wyświadczyli??!

    Jak to nie zakupili? A paczka do mnie przyszła z miłosierdzia Poczty
    Polskiej? ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 8. Data: 2004-06-22 20:26:02
    Od: "MooSHEL" <m...@p...pl>

    Na potwierdzenie mojej tezy o znaczkach pocztowych:

    "Art. 313 k.k. stanowi, że kto w celu użycia lub puszczenia w obieg podrabia
    albo przerabia urzędowy znak wartościowy albo ze znaku takiego usuwa oznakę
    umorzenia podlega karze pozbawienia wolności do lat 3. Taką samą karą jest
    zagrożone samo puszczanie w obieg, nabywanie, używanie albo przechowywanie w
    celu puszczenia w obieg podrobionych i przerobionych w powyższy sposób
    znaków urzędowych. Urzędowymi znakami wartościowymi poddanymi ochronie w
    przepisach art. 313 k.k. są emitowane przez państwo znaki służące do
    wnoszenia niektórych opłat, a w szczególności znaczki pocztowe, znaki opłaty
    skarbowej lub sądowej, a także blankiety wekslowe"
    (R. Zakrzewski Przestępstwo przeciwko obrotowi pieniędzmi i papierami
    wartościowymi Monitor Prawn. 1998/12/461)."

    Czyli są nie papierem ale znakiem wartościowym - ktoś zna różnicę?

    Jak to się ma do definicji towaru w ustawie VAT? Może ktoś zna odpowiedź z
    praktyki - oszczędzę sobie takiego zgadywania...

    MooSHEL

  • 9. Data: 2004-06-22 20:51:22
    Od: "MooSHEL" <m...@p...pl>

    .
    > 64.11, stawka zwolniona.

    Hmmm... 64.11 - Usługi świadczone przez pocztę państwową?
    Wynika zatem z tego że zakup znaczków to zakup usługi pocztowej..
    Interesujące.... Pozostaje mi tylko przyjąć to do wiadomości, niekoniecznie
    zrozumieć... Patrz poniżej.

    > Jak to nie zakupili? A paczka do mnie przyszła z miłosierdzia Poczty
    > Polskiej? ;)
    Chodzi mi o to, że zakup znaczków MOŻE być tożsamy z zakupem usługi
    pocztowej, ale nie musi. Dodatkowo, nawet jeśli będzie tożsamy to zakup
    znaczków i skorzystanie z usługi mogą być rozbieżne w czasie. A co do zasady
    obowiązek podatkowy (mówię o VAT ale dotyczy to także PDOP) powstaje z
    momentem wykonania usługi - ciekawe jak poczta sobie z tym radzi?

    Pytanie: jeśli Merlin zakupi znaczki pocztowe a potem je sobie włoży do
    klasera, to co jest w klaserze? Usługa czy (patrz mój post poniżej) znak
    wartościowy?

  • 10. Data: 2004-06-22 20:55:00
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 22 Jun 2004 17:58:59 +0000 (UTC), w
    <s...@s...zagle.org.pl>, Samotnik
    <s...@s...eu.org> napisał(-a):

    > Gdzieś musi być jakiś
    > hak, który im pozwala tak postępować, chociaż przyznaję - nic mi nie
    > przychodzi do głowy.

    Bo nie ma. FVAT masz mieć na całość -- koszty jako refaktura.
    Jeżeli masz inaczej, to Merlin zwyczajnie oszukuje. Możesz im to sforwardować
    :)