  • 1. Data: 2007-07-12 10:20:48
    Temat: adres sprzedawcy na fakturze VAT
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Witam,

    Otrzymałem faktuę VAT, na której w adresie sprzedawcy
    brakowało ulicy i numeru budynku. Zwróciłem na to uwagę sprzedawcy.
    Sprzedawca przystawił na tej fakturze pieczątkę firmową
    z prawidłowym adresem i stwierdził, że to wystarczy.

    Czy to wystarczy aby faktura była prawidłowa
    i abym mógł zaliczyć ten koszt do kosztów uzyskania przychodów?

    Mnie się wydaje, że nie, ale może się mylę?
    Nie wiem teraz czy wysyłać noty korygujące czy nie
    (bo faktur takich mam niestety więcej od tego sprzedawcy).

    Piotr

  • 2. Data: 2007-07-12 10:38:51
    Temat: Re: adres sprzedawcy na fakturze VAT
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 12.07.2007 PiotrB. <p...@n...pl> napisał/a:
> [...]
    > Nie wiem teraz czy wysyłać noty korygujące czy nie
    > (bo faktur takich mam niestety więcej od tego sprzedawcy).

    Ma być "adres sprzedawcy". Obowiązkowy element faktury VAT. Jak przystawił
    pieczątkę (on, nie Ty), to będzie OK. Byle na swojej też przystawił. :)
    Resztę faktur skoryguj notami. Kodu pocztowego być nie musi podobno, ale
    miasto i ulica z numerem to chyba niezbędne składniki adresu.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2007-07-12 10:52:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jul 2007, PiotrB. wrote:

> [...]
    >
    > Czy to wystarczy aby faktura była prawidłowa
    > i abym mógł zaliczyć ten koszt do kosztów uzyskania przychodów?

    Dlaczego?
    Znaczy pytam o *przepis* :)

    > ale może się mylę?

    Przepis stanowi, że na f-rze ma być podany adres wystawcy.
    Nie precyzuje jak - czy napisany odręcznie, niczym testament
    zwykły, czy może być drukiem. Również nie określa czy może
    być pieczątką.
    No to pytam: dlaczego by NIE?

    FYI: mam cały stos podobnych faktur, zaliczonych w koszty.
    Konkretnie są to bilety PKP, mocą przepisu *warunkowo*
    zrównane z f-rami, które swojego czasu były drukowane
    bez NIP (a w niektorych agencjach nadal są) i ów NIP jest
    zwyczajowo "przywalany pieczątką".

    Ja bym się *jedynie* martwił tym, jeśli się podpisuje kopię,
    czy na podpisanej kopii również jest pieczątka - żeby nie
    wyszło, że podpisało się kopię inną niż oryginał.
    Ale jak f-ra poszła "bez podpisu" to IMHO sprawą sprzedawcy
    jest fakt że wystawił nieprawidłową kopię :|

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-07-12 11:42:31
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 12-07-2007 o 12:52:14 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

    > Dlaczego?

    pieczątkę przystawił w przypadkowym miejscu,
    a nie w polu oznaczonym "Sprzedawca" w tym polu nadal
    jest adres niepełny. Czyli teraz są dwa sprzeczne adresy
    jeden niepełny w polu Sprzedawca i drugi pełny w przypadkowym
    miejscu pod treścią faktury.
    Oczywiście można się domyślić, że pieczątka uzupełnia adres,
    ale można się (tzn. kontroler może) dopatrywać sprzeczności pewnie.

    ale jeśli źle mi się wydaje to tym lepiej.

> [...]
    > Nie precyzuje jak - czy napisany odręcznie, niczym testament
    > zwykły, czy może być drukiem. Również nie określa czy może

    a jeśli na fakturze byłyby dwa różne adresy sprzedawcy
    to tez "dlaczego by NIE"?

> [...]
    > zrównane z f-rami, które swojego czasu były drukowane
    > bez NIP (a w niektorych agencjach nadal są) i ów NIP jest

    no dobrze ale to jest inna sytuacja, nie występuje sprzeczność
    danych.

> [...]
    > Ale jak f-ra poszła "bez podpisu" to IMHO sprawą sprzedawcy
    > jest fakt że wystawił nieprawidłową kopię :|

    a to dobrze wiedzieć bo nad tym też się zastanawiałem,
    przybił pieczątkę tylko na oryginale czyli na mojej,
    a ja się nie podpisywałem.

    Piotr

  • 5. Data: 2007-07-12 14:31:38
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

> [...]
    > Nie precyzuje jak - czy napisany odręcznie, niczym testament
    > zwykły, czy może być drukiem. Również nie określa czy może

    Po dzisiejszej rozmowie z tępą panią z US jestem przekonany, że
    podobna tępa pani z US zapytałaby w tym miejscu "a czy jest
    przepis dopuszczający użycie pieczątki i drukowanego adresu
    jednocześnie?".

    Więcej o tępej pani z US napiszę na pręgierz, jak tylko zbiorę siły,
    bo na razie ręce mi opadły i nie chcą wrócić...

    P.

  • 6. Data: 2007-07-12 19:57:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > pieczątkę przystawił w przypadkowym miejscu,
    > a nie w polu oznaczonym "Sprzedawca" w tym polu nadal
    > jest adres niepełny. Czyli teraz są dwa sprzeczne adresy
    > jeden niepełny w polu Sprzedawca

    Ustal drobiazg: czy to są SPRZECZNE dane, czy UZUPEŁNIAJĄCE SIĘ.
    Bo jak dla mnie SPRZECZNE oznacza taki przypadek:
    - w jednym miejscu: "Adres: Bydgosz"
    - w drugim miejscu: pieczątka "Gdańsk, ul. 2 Maja 723"

    Jeśli dane *nie są sprzeczne* to dla odmiany nas wprowadzasz
    w błąd :]

    > i drugi pełny w przypadkowym miejscu pod treścią faktury.
    > Oczywiście można się domyślić, że pieczątka uzupełnia adres,

    No właśnie.
    Uzupełnia - czy podaje sprzeczne dane?
    Bo jak sprzeczne, to owszem, są podstawy do ew. czepiania się,
    w tym znaczeniu że na pieczątce może być np. adres prowadzenia
    DG (a na f-rze ma być *adres podatnika*, czyli m-ce zamieszkania
    w przypadku osoby fizycznej).

    > ale można się (tzn. kontroler może) dopatrywać sprzeczności pewnie.

    Ustal co z tą sprzecznością!

    > ale jeśli źle mi się wydaje to tym lepiej.

    :)

    > a jeśli na fakturze byłyby dwa różne adresy sprzedawcy
    > to tez "dlaczego by NIE"?

    Jeśli dwa różne, to mógłby być problem.

    [...]
> [...]
    > danych.

    > a to dobrze wiedzieć bo nad tym też się zastanawiałem,
    > przybił pieczątkę tylko na oryginale czyli na mojej,

    ...no to niezgodność kopii z oryginałem jest jego problemem,
    bo raczej nikt Ci nie zarzuci że to Ty przystawiłeś jego
    pieczątkę :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-07-12 20:05:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jul 2007, Paszczak wrote:

> [...]
    > podobna tępa pani z US zapytałaby w tym miejscu "a czy jest
    > przepis dopuszczający użycie pieczątki i drukowanego adresu

    Jeśli adresy są niesprzeczne (bo przyznam że TAKI numer mógłby
    powodować problem, tj jeśli w dwu miejscach jest napis "adres
    podatnika" i są dwa różne adresy) to odpowiedź jest w art. 32.2
    Konstytucji :>
    Nie zakazano umieszcznia na f-rze gwarancji, nie zakazano
    umieszczania na f-rze potwierdzenia zapłaty, nie zakazno
    umieszczania na f-rze kilka razy wymaganej informacji...

    > Więcej o tępej pani z US napiszę na pręgierz, jak tylko zbiorę siły,

    Chyba sobie zasubskrybuję!
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-07-12 20:39:56
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 12-07-2007 o 21:57:08 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

> [...]
    > - w drugim miejscu: pieczątka "Gdańsk, ul. 2 Maja 723"
    > Jeśli dane *nie są sprzeczne* to dla odmiany nas wprowadzasz

    nie wiem co dla urzędnika i co wg prawa jest sprzeczne
    i dopuszczalne.

    jeden adres jest w polu sprzedawca:
    XXX paliwa sp. z o.o.
    00-000 Gdańsk

    a drugi w pieczątce postawionej w przypadkowym miejscu jest:
    XXX paliwa sp. z o.o.
    ul. Jakaś XX
    00-000 Gdańsk

    Oceniasz to jako dopuszczalne?

    Piotr

  • 9. Data: 2007-07-12 20:50:24
    Temat: adres podatnika (było: adres sprzedawcy na fakturze VAT)
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 12 lipca 2007 21:57
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0707122150500.2928@athlon64>):

    > (a na f-rze ma być *adres podatnika*, czyli m-ce zamieszkania
    > w przypadku osoby fizycznej

    Po tych naszych dyskusjach niedawnych przyszło mi na myśl, że to wredny
    przepis jest swoją drogą. I jak o tym wspominasz, to mi znów się
    przypomniało...

    Tak se myślę, że to chamskie wymagać podawania adresu domowego. Kolega
    kiedyś prowadził serwis RTV w domu i ludzie potrafili przyłazić i o 22 w
    nocy... Głównie dresy z radyjkami co przypadkiem wypadli z jakiegoś auta na
    parkingu.... Więc tak se myślę, że prawo zmuszające przedsiębiorcę do
    szastania swoim adresem jest mało miłe :( W końcu czemu przedsiębiorca nie
    ma prawa do prywatności?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 10. Data: 2007-07-12 20:52:56
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 12 lipca 2007 22:39
    (autor PiotrB.
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <op.tvdc0ulsko1joi@bu-8b31d8846187>):

> [...]
    > XXX paliwa sp. z o.o.
    > 00-000 Gdańsk
    >
    > a drugi w pieczątce postawionej w przypadkowym miejscu jest:

    A dlaczego nie? Przepis mówi co MUSI być na fakturze, ale nie zabrania
    więcej. Zresztą 99,(9)% faktur ma nadmiary. Bo obowiązkowe elementy są mało
    wygodne i dodatki znacząco uprzyjemniają jednak życie. Nikt nie broni
    napisać na fakturze 100 razy: XXX paliwa sp. z o.o.