  • 1. Data: 2002-05-22 07:58:15
    Temat: akcyza - PILNE
    Od: "__GABRIEL" <g...@p...onet.pl>

    Szukam kogos z grupy kto ma styczność lub zna się na podatku akcyzowym od
    sprzedaży wyrobów spirytusowych lub winiarskich.

  • 2. Data: 2002-05-22 08:26:26
    Temat: Re: akcyza - PILNE
    Od: "WW" <w...@p...rtk.net.pl>

    Użytkownik "__GABRIEL" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    : Szukam kogos z grupy kto ma styczność lub zna się na podatku akcyzowym od
    : sprzedaży wyrobów spirytusowych lub winiarskich.

    Sprzedaż spirytusu przeznaczonego do dalszego przerobu w przemyśle
    spirytusowym jest wolna od podatku, natomiast wykorzystanie spirytusu w innych
    celach jest obciążone większą lub mniejszą akcyzą, aż do stawki, która wynosi
    6020 zł/hl 100% spirytusu. Spirytus po cenie zawierającej maksymalną stawkę
    akcyzy może kupić każdy, natomiast spirytus obciążony niższą akcyzą lub od
    niej zwolniony można zakupić dopiero po spełnieniu określonych warunków.
    Przepis stanowi, iż stawki niższe od maksymalnej i zwolnienia od akcyzy mogą
    być zastosowane przy sprzedaży spirytusu jedynie w przypadku, gdy nabywca
    przedstawi zamówienie na spirytus potwierdzone przez właściwy dla nabywcy
    urząd kontroli skarbowej. Urząd kontroli skarbowej natomiast może dokonać
    potwierdzenia zamówienia dopiero po stwierdzeniu, że nabywca nie zalega z
    zapłatą podatku akcyzowego i podatku od towarów i usług. W tym celu nabywca
    musi przedstawić z właściwego urzędu skarbowego zaświadczenie, ż nie posiada
    zaległości w tych podatkach. Zaświadczenie takie jest ważne do najbliższego
    terminu płatności VAT-u i akcyzy za okres miesięczny.

    Ale co cię konkretnie interesuje bo to jest szeroki temat

    --
    +-+-+-+- Waldemar - Nowy Sącz - online:24h -+-+-+-+
    VW T4/Transporter/ - Akwarysta - Malawi

  • 3. Data: 2002-05-22 11:28:00
    Od: "__GABRIEL" <g...@p...onet.pl>

    widzę że jesteś w temacie
    -chodzi mi o to że wraz z nowelizacją ustawy o VAT wyszło nowe
    rozporządzenie dot. akcyzy w którym zmienił się sposób rozliczania zapłaty
    za banderole, kiedyś w momencie płatnosci zaliczki pod akcyzowego potrącałeś
    to co zapłaciłeś za banderole. A teraz od zaliczki podatku akcyzowego
    potracasz tylko wartość naklejonych czyli wydanych do zużycia banderol, ale
    co w momencie gdy firma nie miała kasy i zaliczki nie zapłaciła w terminie
    25 dni od dnia sprzedaży-wtedy mam zaległość, czy wtedy można pomniejszyć ją
    o wartość banderol.
    Bo to już nie zaliczka tylko zaległość. A może rozliczyć to na koniec
    miesiąca zapłacone zaliczki i wartość zużytych banderol.

  • 4. Data: 2002-05-23 06:44:40
    Od: "__GABRIEL" <g...@p...onet.pl>

    Dziękuję za treść rozporządzenia, ale przepisów ci u mnie dostatek ale z
    niektórych niestety pewnych rzeczy nie da się wprost wyczytać, a wątpliwości
    mam stąd że w firmie mam oddział stałego nadzoru podatkowego czyli średnio
    4-5 osób stale będących w firmie a będących pracownikami US i zależy kogo
    się zapytasz taką dostaniesz odpowiedz i każdy mówi że to tylko jego opinia
    a US stwierdza że nie wie aby się dowiedzieć jaka jest praktyka w innych
    miastach gdzie są firmy tego typu, a gdy napisze do MF to oni piszą pismo
    które rozsyłają po firmach jaka jest przyjęta praktyka i dopiero udzielają
    odpowiedź. DZIĘKI za chęci