    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: amortyzacja srodka trwalego a ryczalt???
    Date: Fri, 4 Aug 2006 08:50:44 +0200

    gregor wrote:
    > przepraszam bo wiem ze chciales pomoc...
    > i czekam na sensowna odpowiedz;)

    Odpowiadający na podstawie informacji, które przekazałeś
    (piszesz np: odliczyłem VAT, jestem na ryczałcie)
    uznał, że nie jesteś kompletnym ignorantem
    i być może błędnie założył, że podstawowe akty prawne
    i mechanizmy podatkowe
    są Ci znane. Ale widzę, że się pomylił.

    Więc może po kolei:

    1. W przypadku ryczałtu możesz sobie amortyzować,
    ale do celów ewidencyjnych, bo kosztów i tak nie uwzględniasz.
    2. Jeśli będziesz amortyzował, to w momencie zmiany sposobu rozliczania
    dochodu
    (przejścia na metody, które umożliwiają zaliczenie rat amortyzacji w koszty)
    część rat, będzie już rozliczona i podatkowo przepadnie.
    Być może można zacząć amortyzować później,
    ale to już sobie sam doczytaj.
    3. W razie zbycia typu "sprzedaż" rozliczasz jak normalną sprzedaż
    zarówno w zakresie dochodowego jak i VAT. Zakładam, że jest ryczałt i nie
    amortyzujesz.
    4. Inne zbycia (przekazania, darowizny) - VAT do zapłaty
    od wartości zakupu