    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: amortyzacja srodka trwalego a ryczalt???
    Date: Fri, 04 Aug 2006 13:29:10 +0200

    gregor wrote:

    > przepraszam pisalem z "rozpedu";) i sie pomylilem...masz racje...
    > ja sie chyba niezbyt jasno wyrazilem a chodzi mi teraz o to jaki ma
    > zwiazek amortyzacja ŚT na wartosc sprzedazy ŚT?

    W wypadku ryczałtu nie ma żadnego związku. Perzy KPiR istnieje związek
    międzu amortyzacją i KUP w momencie sprzedaży.

    > tzn ze jesli sprzet sie zamortyzowal na 1000 pln to moge go sprzedac
    > (wystawic fakture) na taka kwote czy musze stosowac ceny rynkowe i
    > sprzedawac go wg tego za 4000pln zeby sie urzad skarbowy nie doczepil?

    Jest oczywiste, że sprzedajesz wg ceny którą uzgodnisz z kontrahentem.
    I to jest właśnie cena rynkowa. Fakturę masz wystawić na rzeczywitą
    cenę sprzedaży. Ta cena może być niższa/równa/wyższa od ceny
    "księgowej" wynikającej z amortyzacji. Jeśli sprzedawca i nabywca to
    nie są podmioty powiązane, to formalnie rzecz biorąc urzędowi
    skarbowemu wara od cen jakie między sobą stosują.