  • 11. Data: 2010-08-26 14:28:23
    Temat: Re: auto osobowe 60% vat - a co z resztą ?
    Od: "Dariusz Domagała" <biuro@NOSPAM_innersoft.pl>

    > A czym się różnią 49 i 50 od 51 i 52 (odpowiednio), pomijając niuanse
    > dotyczące zwrotu? [1]

    masz racje - w zasadzie niczym - chodziło mi o to że dajesz link do opisu
    deklaracji
    z ktorego wprost to nie wynika. Ja o tym wiem, Ty sądzę też, ale przeczyta
    to ktoś
    kiedyś i może miec wątpliwości.

    > Skoro sie nie ujmuje w deklaracji, to w jakim celu je do rejestru VAT
    > wpisujesz?

    Po to żeby 'zamknęła' mi się faktura. Drukując rejestr sprzedaży brutto mi
    się
    zgadza, netto 22% i VAT 22% się zgadza, a cześć 'nieodliczalną' mam w
    pozycji
    np. zwolnione co powoduje mi ze mam to rownież w kosztach. Jednym zapisem
    mam załatwioną całą fakturę.

    Tak to poprostu robie być może z wygody - nie jest taki sposób zakazany.
    Każdy może zrobić to po swojemu.
    Wracając do tematu wątku - pytający zadał pytanie co 'z resztą' - podałem mu
    jeden ze sposobów
    i tyle.

    Darek

  • 12. Data: 2010-08-26 15:27:46
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Dariusz Domagała w <news:4c767a08$0$27038$65785112@news.neostrada.pl>:

> [...]
    > pozycji
    > np. zwolnione co powoduje mi ze mam to rownież w kosztach. Jednym zapisem

    Ja też mam załatwioną fakturę, deklarację i wpis kosztowy, bez kombinowania
    z 60% netto.

    Ot tak wiersz wygląda (w uproszczeniu):

    Netto, %VAT, kwota VAT, kwota VAT do odliczenia. W ten sposób
    "netto*%VAT-kwota VAT do odliczenia" idzie w koszty, ale ja nie o tym.

    > Tak to poprostu robie być może z wygody - nie jest taki sposób zakazany.
    > Każdy może zrobić to po swojemu.

    Rejestr masz prowadzić tak, żeby poprawnie wypełnić deklarację, a póki co to
    twierdzisz, że jako netto wpisujesz 60% netto -- a to IMHO nie jest
    poprawnie wypełniona deklaracja.

    > Wracając do tematu wątku
    Nienienie, ja się odniosłem do Twojego czysto teoretycznego rozważania:
    "Rozwazajac czysto teroretycznie ze ma tylko ta jedna fakture to przy
    'dociekliwym' urzedniku jak wpisze w deklaracji vat-7 netto pelne i vat 60%
    to może paść chocby przez telefon celem wyjasnienia pytanie czy tu nie ma
    pomyłki. Jak wpisze i netto i vat obliczone wg 60% to kwoty przeliczajac w
    deklaracji sie zgodzą.
    Ale to marginalna sprawa chociaz z praktyki wiem ze takie pytania padaja.
    "

    Może przestanę owijać i napisze wprost -- bzdura. skąd "dociekliwy" urzędnik
    ma wiedzieć, że VAT-7 został wypełniony na podstawie jednej faktury zakupu,
    a nie że podatnik w deklaracji w netto wpisał 10000 z 30 faktur, a w VAT do
    odliczenia 1000 (czyli 10% tego co w netto), bo tak mu wyszło z rejestru
    zakupów VAT. Zauważyłeś, że nie ma podziału na stawki VAT przy zakupach?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 13. Data: 2010-08-26 16:11:00
    Od: "Dariusz Domagała" <biuro@NOSPAM_innersoft.pl>

> [...]
    > odliczenia 1000 (czyli 10% tego co w netto), bo tak mu wyszło z rejestru
    > zakupów VAT. Zauważyłeś, że nie ma podziału na stawki VAT przy zakupach?

    a np. stąd, że jeżeli ktoś prowadzi działalność typowo 22% (sprzedaż) to z
    bardzo
    duzym prawdopodobieństwem mozna przyjąć że jego zakupy są również ze stawki
    22%. Bo ile na dobrą sprawę przy np. usługach możesz kupic czegoś co bedzie
    ze stawki < 22% - waciki, tampony? I teraz mnożąc zakupy razy 22% co
    wychodzi.
    a drugi przypadek może trochę rozbieżny bo tyczący ST. Wpisz w poz. 49 kwotę
    mniejszą niż 3500 i vat od tej kwoty w 50 - znam kilka przypadków telefonu
    z US z pytaniem - dlaczego tam jest tak mała kwota? Może ktoś jednak tam na
    zwraca uwagę i przelicza.
    Podziału stawek podatku naliczonego nie ma od bardzo dawna i doskonale o tym
    wiem.

    Darek

  • 14. Data: 2010-08-26 21:00:21
    Temat: Re: auto osobowe 60% vat - a co z resztą ? - reasumując...
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    Nie chcę wnikać w wywody kolegów czy poprawnie jest dzielenie netto w
    proporcjach 60/40 (jakoś to do mnie nie dociera), ale proszę o
    potwierdzenie czy jeśli wprowadzę w kolumnie 13

    13,918.03 netto + 1224,79 (stanowiące 40% od vatu z faktury)

    1837.18 (stanowiące 60% vatu) do odliczenia w kolumnie VAT

    RAZEM : 16980 (czyli kwota brutto)

    to czy będzie to prawidłowo ?

    (mój program dopuszcza wyłączenie automatycznego przeliczania vat-u więc
    mogę wpisać jakiekolwiek kwoty)

  • 15. Data: 2010-08-26 21:12:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    news wrote:
> [...]
    > RAZEM : 16980 (czyli kwota brutto)
    > to czy będzie to prawidłowo ?
    > (mój program dopuszcza wyłączenie automatycznego przeliczania vat-u

    To tylko kwestia techniczna.
    W rejestrze kwota netto i vat podlegający odliczeniu,
    a w książce to już można sobie "pocudować" z pozycjami:
    razem, osobno VAT nieodliczany itp
    Na fakturze sobie napisz co i jak i dlaczego, bo za dwa lata zmienią
    przepisy, ze odliczamy 40% a nie 60% - zajrzysz tam i bez tego opisu i
    bedzie Ci się po nocach śniło,
    że coś masz nie tak ;-)

  • 16. Data: 2010-08-26 21:13:38
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    Dariusz Domagała pisze:
    > zgadza, netto 22% i VAT 22% się zgadza, a cześć 'nieodliczalną' mam w
    > pozycji
    > np. zwolnione co powoduje mi ze mam to rownież w kosztach. Jednym zapisem
    > mam załatwioną całą fakturę.

    masz rację, przyjrzałem się dokładniej formatce w programie i tak
    faktycznie jest lepiej, bo nie trzeba kombinować z przeliczeniami
    (naliczam automatycznie 22% od niższej podstawy a różnicę wrzucam w
    składową NP) - tyle że te 40% vatu to chyba pozycja "NP" a nie "ZW" -
    gwoli ścisłości... :)

  • 17. Data: 2010-08-26 21:37:48
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    cef pisze:
    > bo za dwa lata zmienią
    > przepisy, ze odliczamy 40% a nie 60% - zajrzysz tam i bez tego opisu i
    > bedzie Ci się po nocach śniło,
    > że coś masz nie tak ;-)

    no tak... nie ma to jak skrupulatny opis tych machinacji :)

  • 18. Data: 2010-08-27 06:07:12
    Od: "Dariusz Domagała" <biuro@NOSPAM_innersoft.pl>

> [...]
    > (naliczam automatycznie 22% od niższej podstawy a różnicę wrzucam w
    > składową NP) - tyle że te 40% vatu to chyba pozycja "NP" a nie "ZW" -

    :)
    to czy NP i ZW to 'niuans' :)
    wszystko zależy od programu jak to nazwane. Generalnie powinno byc 'NP' :)
    Zarówno jedno jak i drugie nie wchodzi do vat-7 i jest ok.

    Darek.