  • 1. Data: 2010-08-23 20:17:30
    Temat: sprzedaż samochodu firmowego bez VAT - czy mogę.
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    Witam.
    Prowadzę jednoosobową dg, kpir ,vat. Od 3 lat mam jako środek trwały
    zakupiony za 60 tys brutto samochód osobowy. Odliczyłem od niego 6 tys VAT-u
    a pozostała kwota (54 tys)jest co miesiąc amortyzowana. okres amortyzacji -
    5 lat.

    Czy mogę przy sprzedaży tego samochodu zastosować stawkę zw ?
    http://www.vat.pl/sprzedaz_firmowego_samochodu_a_vat
    _komentarz_vat_interpretacje_2751.php

    Wg tego wyjaśnienia mogę zapytać US - ale najpierw chciałbym grupę zapytać
    czy tak ktoś próbował?

    --
    pawełj
    www.ksiegowoscbudzetowa.pl

  • 2. Data: 2010-08-23 23:41:48
    Temat: Re: sprzedaż samochodu firmowego bez VAT - czy mogę.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Aug 2010, pawelj wrote:

> [...]
    > 5 lat.
    >
    > Czy mogę przy sprzedaży tego samochodu zastosować stawkę zw ?

    Nie możesz, a musisz, bo zwolnienie jest w rozporządzeniu.
    Tak jak sam podajesz opis:

    > http://www.vat.pl/sprzedaz_firmowego_samochodu_a_vat
    _komentarz_vat_interpretacje_2751.php

    No właśnie - przeczytaj z naciskiem na obowiązek dokonania częściowej
    korekty odliczonego VATu.
    Interpretacja z Lublina IMVHO jest coś nie bardzo, zapis w ustawie jest
    dość jasny. Sprzedaż zwolniona to "czynność zwolniona" i do widzenia,
    VAT do zwrotu.

    pzdr, Gotfryd