  • 1. Data: 2010-08-23 21:33:46
    Temat: podatek od dywidendy od spółki zagranicznej
    Od: " " <z...@g...pl>

    Witam.
    mam pytanie odnośnie podatku od dywidendy od spółki zagranicznej.
    W styczniu 2009r węgierska spóka wypłaciła mi dywdendę w wysokości 3.000 HUF
    forinty węgierskie, brutto Spółka ta odprowadziła podatek w wysokości 10% tj
    300 HUF i ja otrzymałam równowartość 2.700 HUF.
    I teraz moje pytanie czy ja powinnam uwzględnić tę dywidendę w swoim PIT-38
    za 2009r bo tego nie zrobiłam?
    Jeśli tak to proszę powiedzieć w których pozycjach PIT-38 uwzględnić ten
    przychód z dywidendy od spóli zagranicznej, jaki kurs przyjąć wymiany kupna
    czy sprzedaży z jakiego dnia i czy to ma być średni kurs NBP czy po jakim mi
    faktycznie wypłacono czy może jakiś inny. Drugie pytanie jak obliczyć potaek
    od dywidency czy od podatku wyliczonego wg polskiej stawki 19% odejmuje ten
    podatek który już spóka zapłaciła na Węgrzech i wpłacam różnicę czy w inny
    sposób to obliczam?
    Będę wdzięczna za każdą pomoc może ktoś z Państwa przerabiał ten przypadek
    na własnej skórze.
    Pozdrawiam
    Zofia

  • 2. Data: 2010-08-24 02:26:25
    Temat: Re: podatek od dywidendy od spółki zagranicznej
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Użytkownik <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > mam pytanie odnośnie podatku od dywidendy od spółki zagranicznej.
    (...)

    Ja stanęłam przed takim problemem w tym roku i przeprowadziłam śledztwo.
    Wprawdzie moje akcje dotyczą nie Węgier tylko Francji, ale zasady nie
    powinny się różnić.
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl/2010/07/Francuski
    -Belka-bierze-wiecej.html

    -------------------------------------
    marzatela
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 3. Data: 2010-08-24 08:49:48
    Od: " " <z...@g...pl>

    Marzena <m...@g...pl> napisał(a):

    > Ja stanęłam przed takim problemem w tym roku i przeprowadziłam śledztwo.
    > Wprawdzie moje akcje dotyczą nie Węgier tylko Francji, ale zasady nie
> [...]
    Dzięki Marzatela za odpowiedź.
    Ale nie rozumiem pewnych rzeczy dlaczego od kwoty 35E odliczasz stawkę 15%
    jeśli zapłaciłaś 25% (red odprowadzono za ciebie we Francji). Możesz
    rozpisać krok po kroku obliczenia podatku w Polsce i ile zapłaciłaś w końcu
    podatku w Polsce bo tego nie rozumiem.
    A czy te umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania to są takie same dla
    Francji i Węgier i gdzie można je znaleść w internecie.
    Pozdrawiam
    Zofia

  • 4. Data: 2010-08-24 09:12:23
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

> [...]
    > A czy te umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania to są takie same dla
    > Francji i Węgier i gdzie można je znaleść w internecie.

    To 15% wzięło się z informacji uzyskanej w Krajowej Informacji Podatkowej. W
    ramach unikania podwójnEgo opadatkowania można odliczyć co najwyzej właśnie
    15%, niezależnie od tego, że we Francji odprowadzono 25%. Wartość zarówno
    dywidendy jak i zapłaconego podatku za granica trzeba oczywiście przeliczyć
    na złotówki - zgodnie z kursem NBP z dnia poprzedzajacego wpływ na konto.
    Podejrzewam, że z Węgrami jest tak samo, ale na Twoim miejscu - upewniłabym
    się.
    W Twoim przypadku sytuację komplikuje fakt, że działo się to w ubiegłym
    roku. Oznacza to, że do 30 kwietnia powinnaś była złożyć PIT-36,
    uwzględniający te dochody z zagranicy. Teraz czeka Cię korekta i odkręcenie
    tego rozliczenia, które złożyłaś w tym roku. Mnie to czeka dopiero na
    wiosnę. Śledztwo przeprowadziałm dlatego, żeby mieć pewność, ze nie muszę
    płacić żadnych zaliczek juz teraz.
    Najlepiej zadzwoń na Krajową Informację Podatkową (numer telefonu: 801 055
    055 lub z komórki: 22 330 03 30).
    Marzena