  • 1. Data: 2006-05-26 07:22:37
    Temat: badania techniczne dla celów VAT
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Powiedzcie mi, bo jestem ślepa.

    Z czego wynika, że badania techniczne opisane w art. 76 ust 5 ustawy o
    PTU (stwierdzające że samochód poniżej 3,5 tony spełnia parametry
    pozwalające na pełne odliczanie VAT) wykonuje się tylko dla samochodów
    nabytych przed 1 czerwca 2005?
    A co z tymi nabytymi później? Mają od razu odpowiednie wpisy w dowodzie
    czy inne zaświadczenia?
    Czy może lepiej zrobić profilaktycznie takie badanie póki czas?

    Używany Citroen Jumper - jeden rząd siedzeń, oddzielona przestrzeń
    ładunkowa - kupiony w połowie lipca 2005 (rok produkcji 2004) - robić
    badania czy nie trzeba?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 2. Data: 2006-05-26 19:55:53
    Temat: Re: badania techniczne dla celów VAT
    Od: "hanna" <h...@p...onet.pl>

    Maddy, zdaje sie jest to nieuregulowane, przepisy dają datę graniczą tylko
    autom nabytym przed 1 czerwca. a o tych nabytych sobie milczą.
    więc co do zasady trzeba badanie zrobić, ale nie wskazano kiedy.
    badanie _potwierdza_ pewien stan faktyczny, nie jest warunkiem niezbędnym
    żeby móc odliczać vat. przy czym urząd w przypadku kontroli sobie tego
    zażyczy.

    pozdr.hanka

  • 3. Data: 2006-05-30 13:53:53
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Maddy napisał:
> [...]
    > PTU (stwierdzające że samochód poniżej 3,5 tony spełnia parametry
    > pozwalające na pełne odliczanie VAT) wykonuje się tylko dla samochodów

    wlaśnie próbuję znaleźć, gdzie mowa o tych tylko sprzed 1 czerwca, bo
    jak czytam 86 to widzę, że badanie potrzebne dla tych wszystkich
    wymienionych w ustawie ( a wlaśnie potrzebuję art, w któym mowa, że
    najdalej do 31 maja trzeba zrobić badanie ) - ja na pewno mam jakąś
    zaćmę już od wpatrywania się w te literki

    g.

  • 4. Data: 2006-05-30 21:00:37
    Od: "hanna" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > trzeba zrobić badanie ) - ja na pewno mam jakąś zaćmę już od wpatrywania

    to jest w ustawie nowelizującej.

    pozdr.hanka

  • 5. Data: 2006-05-30 21:27:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    hanna napisał(a):
    > Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > to jest w ustawie nowelizującej.

    Kurcze, mam tekst jednolity. Rzuć artykułem.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2006-05-31 12:16:52
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maddy <m...@e...com.pl> w

    > Kurcze, mam tekst jednolity. Rzuć artykułem.

    Art. 5. 1. Na potrzeby art. 88 ust. 1 pkt 3 ustawy wymienionej w art. 1, w
    stosunku do samochodów osobowych i innych pojazdów samochodowych, o których
    mowa w art. 86 ust. 4 pkt 1-4 ustawy wymienionej w art. 1, nabytych przed
    dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, dodatkowe badanie techniczne, o
    którym mowa w art. 86 ust. 5, powinno być przeprowadzone w terminie
    najbliższego obowiązkowego okresowego badania technicznego, nie później
    jednak niż przed upływem 12 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej
    ustawy.
    2. Jeżeli przed terminem najbliższego obowiązkowego badania technicznego lub
    przed upływem 12 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy, pojazd,
    o którym mowa w ust. 1, jest przedmiotem dokonania dostawy, dodatkowe
    badanie techniczne, o którym mowa w art. 86 ust. 5 ustawy wymienionej w art.
    1, powinno być przeprowadzone nie później niż przed dniem dokonania dostawy.

    Wygląda, że sprzedawca w lipcu 2005 powinien zrobić to badanie dodatkowe

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]