  • 11. Data: 2005-06-07 08:14:48
    Temat: Re: bilety pkp - rozliczenie
    Od: Andrzej Smereka <a...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a)

    >IMHO - można. Ale to przesada. IMHO oczywiście :)

    A czym różni się ileś tam biletów PKP traktowanych jako faktury VAT od np.
    10 faktur miesięcznie otrzymanych na zakup towarów też od jednego podmiotu.
    Czy też zapiszesz do VAT jednym DW?

    --
    Andrzej Smereka

    a...@p...onet.pl

  • 12. Data: 2005-06-07 14:25:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Jun 2005, Andrzej Smereka wrote:

> [...]
    > + 10 faktur miesięcznie otrzymanych na zakup towarów też od jednego podmiotu.

    Niczym. Z zastrzeżeniem pewnych wymogów dotyczących zakupu towarów
    a nie dotyczących kosztów ogólnych, w rodzaju "wpisania najpóźniej
    w dniu przyjęcia do magazynu" z p. widzenia KPiR.

    > + Czy też zapiszesz do VAT jednym DW?

    Moment: ja nie znam podstawy prawnej do zaliczania VATu 'na podstawie
    DW' :( - to jest narzucający się 'logiczny' tok postępowania,
    a tu mowa o podatkach (a nie logice ;>) !
    Natomiast mam pytanie: jakie przepisy określają formę prowadzenia
    rejestrów VAT, oczywiście poza tym ujętym w art. 109 sprowadzającym
    się do stwierdzenia że "ewidencja ma umożliwiać obliczenie" ?
    Stawiając pytanie inaczej i wprost: czy jakiś przepis zabrania aby
    części ewidencji znajdowały się w hm... "podewidencjach" ?
    Szczegół iż "przy okazji" owa (pod)ewidencja byłaby na tym samym
    papierze co DW jest uboczny ;) !

    Odnosząc się do twojego pytania: czy coś zabrania mieć osobną
    (pod)ewidencję VAT dla zakupów i sprzedaży towarów handlowych -
    osobno dla usług, stanowiących łącznie jedną ewidencję - wypełnianą
    na osobnych papierkach towary na osobnych usługi, sumowaną na koniec
    miesiąca, czyli "dziesięć faktur tu a dziesięć tam" (ale nie losowo) ?

    Zeznaję iż *nie* mam pod ręką nic poza pytaniami!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2005-06-07 14:31:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Jun 2005, Greg wrote:

    >+ Oba bilety (faktury) wystawione są przez ten sam podmiot (PKP Intercity Sp.
    >+ z o.o.).
    >+ Tym samym DW dotyczy transakcji tylko i wyłącznie z tym podmiotem.
    >+ Czy nawet w takim przypadku nie mogę (dla celów ujęcia w rejestrze VAT)
    >+ traktować tego DW jako jednej faktury?
    >+
    >+ Czekam na (nawet mocno nieoczywiste :) argumenty.

    O, ładnie ująłeś :)
    Otóż czekam na argumenty zabraniające mieć "kawałek ewidencji VAT"
    w innym miejscu: to *też* będzie ewidencja VAT...
    Zeznaję iż na 'druku delegacji' (w końcu drukuję sobie, no nie ?:))
    mam *osobną* tabelkę.... taka mocno obcięta ewidencja VAT: kwota
    netto, kwota brutto, kwota podatku (w stawce 7% - jedna kolumna
    skoro na razie więcej nie trzeba), sumy...

    >+ Ale chyba nie ma przeciwskazań? Tzn. czy mogę księgować inne dokumenty
    >+ w KPiR (jeden DW) a inne w rejestrze (dwie bileto-faktury)?

    IMHO nie ma. Zdaje się że część księgowych tak robi. A przynajmniej
    robiło ze 4 lata temu :)

    >+ Ostatecznie mogę wszystkie bilety ująć osobno zarówno w KPiR, jak
    >+ i w rejestrze VAT. Rozumiem ze nie ma przymusu wystawiania Rozliczenia
    >+ Podróży?

    ...jest pytanie co wtedy z przysługującym ryczałtem "delegacyjnym" :)
    Ale IMO udokumentowane wydatki można "wprost" pisać w książkę... widzi
    ktoś przeciwwskazanie ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2005-06-07 14:34:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Jun 2005, Greg wrote:

    >+ > (tak, ja mam - choć nieoczywisty - argument)
    >+
    >+ Mógłbyś podzielić sie tym know-how?

    ...czekam na krytykę :) (jest w poście obok)
    W sumie chodzi o formalność - ale to formalności powodowały bankructwo
    niektórych firm na początku "ery VAT"....
    Przepisu pozwalającego zaliczyć DW do VAT nie znam. Ale zakazującego
    podzielić rejestr VAT (i *osobno* prowadzić a to zakupy paliwa, a to
    towarów handlowych, a to usług obcych)... też nie znam. Oczywiście
    suma na koniec miesiąca musi obejmować "wszystko", to nie podlega
    wątpliwości.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2005-06-07 19:09:52
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Smereka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >>

    > A czym różni się ileś tam biletów PKP traktowanych jako faktury VAT od np.
    > 10 faktur miesięcznie otrzymanych na zakup towarów też od jednego

    Nie. Ale w tym przypadku chodzi o sytuację, w której bilet w jedna strone
    byl kupiony 20 kwietnia, bilet w druga strone kupiony 10 maja a oba zostaly
    wykorzystane 22-25 maja (moze byc przypadek ze bedzie wykorzystany w
    czerwcu).
    Chodzilo mi o to aby:
    - po pierwsze - nie rozbijac biletow dotyczacych jednej podrozy na 2 rozne
    miesiace,
    - po drugie - pokazac je razem, aby jasno wynikalo ze dotycza jednej
    podrozy,
    a nie sa to "jakies" przypadkowe bilety.

    Sytuacja komplikuje sie jeszcze bardziej, gdy na podroz w jedna strone
    potrzebne mi
    sa 2 bilety (jest przesiadka z Intercity na Przewozy Regionalne).
    I oba kupowane sa w roznych terminach. Takie rozbicie na dwa miesiace nie
    bedzie
    wygladalo zbyt przejrzyscie.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2005-06-07 21:30:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Jun 2005, Greg wrote:

    >+ Sytuacja komplikuje sie jeszcze bardziej, gdy na podroz w jedna strone
    >+ potrzebne mi
    >+ sa 2 bilety (jest przesiadka z Intercity na Przewozy Regionalne).

    ...no proszę nie upraszczaj: masz wtedy TRZY bilety:
    - bilet na IC
    - miejscówkę (to przecież osobny bilet !)
    - bilet na PR
    Skądś znam to zjawisko ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2005-06-08 21:21:32
    Od: VIPunia - Iwona <v...@g...pl>

    On Tue, 7 Jun 2005 23:30:21 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...no proszę nie upraszczaj: masz wtedy TRZY bilety:
    > - bilet na IC
    > - miejscówkę (to przecież osobny bilet !)
    > - bilet na PR
    > Skądś znam to zjawisko ;)

    kij w mrowisko: a jak się okaże, że w kasie cos źle policzyli, wystawili
    nie taki bilet i w pociągu wystawią kolejny Bilet za dopłatą ?

    Pozdrowionka,
    VIPunia

    --
    Iwona Jankowska ::: VIPka ::: Vigorous Independent Person'ka
    http://www.iwonajankowska.prv.pl ::: http://www.puszczykowo.info.pl