  • 1. Data: 2005-05-05 14:09:14
    Temat: Faktura za okna
    Od: "markon" <m...@w...pl>

    Witam!

    Jak powinna być wystawiona faktura za okna wraz z montażem by całość była na
    7%?
    Na codzień montuję drzwi i na fakturach piszę: Montaż drzwi w lokalu
    mieszkalnym Ustawa Vat art. 146 U1 p2 i idzie całość na 7%
    Trafiła się przypadkiem usługa na montaż 4 okien za 3500,00 tylko mam
    problem jak wystawić fakturę.
    Ktoś mi powiedział że powinno się napisać: Montaż okien w lokalu
    wielorodzinnym i PKOB 12, ale nie mam pewności czy to prawda i jak kwotę
    brutto podzielić na poszczególne okna. Każde okno w osobnej pozycji? Czy
    może brutto podzielić przez 4 i poprostu ilość sztuk - 4

    Bardzo proszę o radę kogoś kto w tym temacie się orientuje.

    Pozdrowionka
    Mariusz

  • 2. Data: 2005-05-07 12:23:27
    Temat: Re: Faktura za okna
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "markon" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Na codzień montuję drzwi i na fakturach piszę: Montaż drzwi w lokalu
    > mieszkalnym Ustawa Vat art. 146 U1 p2 i idzie całość na 7%

    A jaka jest podstawa do naliczenia na fakturze 7% vatu ?
    Czy należy wpisywać podstawę prawną (tak jak ty to robisz) czy też zupełnie
    coś innego - np. symbol pkwiu ?

    pozdr.

  • 3. Data: 2005-05-09 15:53:27
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > A jaka jest podstawa do naliczenia na fakturze 7% vatu ?
    > Czy należy wpisywać podstawę prawną (tak jak ty to robisz) czy też
    > zupełnie coś innego - np. symbol pkwiu ?

    Jeżeli obnizenie stawki wynika z ustawy (tak jak w tym przypadku)
    wpisuje się podstawę prawną. Jeśli z PKWIU - musi być podany ten numer.
    Faktura, która nie ma przy pozycjach != 22% któregoś z tych okresleń jest
    nieważna.

  • 4. Data: 2005-05-24 21:16:42
    Od: "Tomasz Jażdżewski" <t...@o...pl>

    Z tego co sie orientuje i sam robię, to na fakturze piszesz : usługa
    budowlana (lub remontowa) - montaż np. okien , w nastepnej rubryce PKOB 111
    (wielorodzinne 112), dalej cene netto, vat 7%, brutto. Dodatkowo piszesz RW
    gdzie wyszczególniasz co montujesz (raczej 1 pozycja okna, a tylko ile
    sztuk). Dodatkowo spisuje umowe o usługe montażową w protokołem odbioru.