    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: błędna stawka VAT a kasa fiskalna
    Date: Fri, 10 Jan 2003 09:52:03 +0100

    "Magdip" <m...@o...pl> wrote in message
    news:avkgr2$ehe$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...
    > no i stało się ;-(
    > Przegapiłam zniesienie stawki 12% VAT na niektóre art. dla dzieci i
    > sprzedałam kilka rzeczy na kasę fiskalną z VAT 12% zamiast 22%.
    >
    > - po pierwsze rozumiem, że musze sprzedawac to od 1.01.03 ze stawką 22%
    mimo
    > że kupiłam jeszcze w grudniu na 12%??

    Tak, i mze pani zmienic tez cene detaliczna.

    > - po drugie jeśli powinnam była zastosować stawkę 22% to raport miesięczny
    > kasy fiskalnej będzie błędny i kwotę brutto uzyskaną w stawce 12% powinnam
    > przeliczyć na 22% , tak czy nie??

    Tak, ale wlasciwie nie wiem jak. Czy skorygowac netto, czy nalezny podatek.
    Na moj "chlopski rozum" to podatek, ale to niekorzystne dla podatnika,
    wiec korzystniej cene netto. Ale ine wiem, co na to urzad.
    Wiem, ze nalezy mu sie 22% od ceny netto.

    > - czy powinnam złożyć jakieś pismo wyjaśniające do urzędu w tej sprawie ,
    że
    > deklaracja za styczeń nie będzie zgodna z raportem z kasy fiskalnej??

    Nie bardzo rozumie Pani problem, co oznacza "nie bedzie zgodna".
    Nie zrobila Pani NIGDY dotad zadnego bledu ?

    Mysle, ze VAT-7 powinna byc zgodna w pierwszym rzedzie z ewidencja sprzedazy
    VAT.
    a z kolei w tej ewidencji owinno byc "jak i co" a wiec Raport z kasy i
    uwzgledniona korekta.

    > poradźcie, co zrobić

    Mysle, ze jesli to kwota niewoelka to sporzadzic korekte podnoszac "VAT
    nalezny"
    o brakujace 10 %. Wpisac to de ewidencji sprzedazy i sporzadzic VAT - 7
    zgodnie z ewidencja.

    Ale kazdy odpowiada za siebie (jak mowila mila pani z US)

    Boguslaw